Ембрион на динозавър доказва връзката на вида с птиците

Китайски учени се опитват да докажат връзката между динозавър и птици
Китайски учени се опитват да докажат връзката между динозавър и птици Източник: Pinterest
Учени са открили в Китай отлично запазен ембрион на динозавър, доказващ връзката на вида с птиците. Ембрионът бил в яйце и се готвел да се излюпи, подобно на птиците. Той е намерен край Ганджоу в южната част на азиатската държава. Смята се, че е поне на 66 милиона години, пише "24 часа".

Изследователите са на мнение, че яйцето е отлично запазено, тъй като е било затрупано под купчина свлякла се земна маса. Учените твърдят, че ембрионът е на беззъб динозавър от семейство тероподи или от род овираптори. Китайските изследователи са го нарекли Бебето Инлян.

Според изследователя Фион Вайсум Ма това е "най-запазаният ембрион на динозавър, който е откриван някога". Находката дава възможност на учените по-добре да разберат връзката между динозаврите и съвременните птици. Вкаменелостите показват, че ембрионът е бил в позиция, типична за птиците непосредствено преди да се излюпят.

Динозаврите от рода овираптори са били пернати, обитавали територията на съвременна Азия и Северна Америка преди 100 милиона години - 66 милиона години. Бебето Инлян е с дължина 27 сантиметра от главата до опашката. Яйцето, в което се е намирало, е дълго около 17 сантиметра. То било открито през 2000 г., но в продължение на десет години е съхранявано в музей, без да бъде изследвано.