НАСА се подготвя да следи астероиди около Земята с нова техника

Земята
Земята Източник: Zonanews
Астероидите са една от космическите опасности за Земята, като няма как да бъдат проследени всички такива обекти. А те са много. В момента НАСА следи около 28 000 астероида, които са близо до Земята и анализира техния риск за планетата. В опит да увеличи прецизността, НАСА подготвя нова техника, която да следи и анализира астероидите около Земята, съобщава DigitalTrends. Космическата агенция, казва, че всяка година броят на рисковите астероиди се увеличава с около 3000.

Очаква се броят им да стане в пъти по-голям през следващите години. Причината е навлизането на новото поколение телескопи, които са с много по-висока чувствителност и ще могат да откриват повече по-малки обекти. Затова учените се подготвят още от сега за този момент. НАСА въвежда нов алгоритъм, който подобрява прецизността на изчисленията. Sentry-II ще може да преценява по-добре степента на риск даден астероид да се удари в Земята.

"Астероидите са много предвидими обекти, които следват законите на физиката и се движат по изучаеми орбити около Слънцето", казват от звеното JPL на НАСА. По-някога обаче има известни "дребни неясноти" в точната позиция на даден астероид, които може да увеличат риска от сблъсък.

Sentry-II ще помогне на учените да увеличат точността на анализите си. Това пък ще даде повече време за реакция, ако се открие опасен астероид, като отделно се разработва и система за защита от такива обекти.