Учени разкриват как водните гъби оцеляват на дъното на Северния ледовит океан

Северният ледовит океан
Северният ледовит океан Източник: Pixabay
Учени са разгадали как гигантските водни гъби живеят в дълбоките ледени води на Северния ледовит океан, пише "24 часа".

Водните гъби оцеляват, като се хранят с останки от червеи и други изчезнали животни, загинали преди хиляди години, установили изследователите от института "Макс Планк" по морска микробиология в Бремен, Германия.

Водните гъби са древни, просто устроени животни, обитаващи моретата по света - от дълбоките океани до плитките тропически рифове. Много от тях са открити и на дъното на Северния ледовит океан.

"Огромните "градини от гъби" са част от уникална екосистема, която процъфтява под покрития с лед океан около Северния полюс", каза д-р Тереза Морганти от института "Макс Планк". Тя каза, че са открити огромни гъби, стигащи до един метър в диаметър.

"Това са първите доказателства, че водните гъби се хранят с древни фосили", добави тя. Чрез анализ на проби от арктически експедиции е установено, че водните гъби в района на Северния полюс са средно на около 300 години.