Китайският производител на телефони Xiaomi се включва в надпреварата за електрически превозни средства с инвестиция от 10 милиарда долара за десет години, съобщи БГНЕС. Целта на китайския технологичен гигант е "да предложи качествени интелигентни електрически превозни средства", заявиха от компанията. Xiaomi е третият по големина производител на смартфони след Apple и Samsung, според информация на фирмата за данни Canalys. Компанията ще навлезе на силно конкурентен пазар на електрически автомобили, който също включва конкурентите Apple и Huawei. Xiaomi ще създаде изцяло притежавано от нея дъщерно дружество с първоначална инвестиция от около 1,5 млрд. долара, като изпълнителният директор на компанията Ли Джун ще ръководи новото начинание.
"Решението беше взето след многобройни обсъждания между всички наши партньори и това ще бъде последният голям предприемачески проект в живота ми", каза той в изявление. Досега компанията не е посочила дали ще произвежда достъпни за широката общественост модели или ще се насочи към луксозния сектор на пазара. Вече има стотици компании в Китай, които се борят за дял от набиращия скорост световен пазар на електрически автомобили. Планираните или съществуващи модели в Китай варират от малкия Hong Guang Mini EV, който се продава за 4500 долара до новата електрическа марка от висок клас Zeekr, която е собственост на най-големия китайски производител на автомобили Geely. Чуждестранните производители също се стремят да създадат електромобили за китайски потребители. Tesla вече доставя своя модел Y за Китай от фабриката си в Шанхай, докато Ford планира да произведе електрическата версия на своя Mustang там.