Директори призовават изпитите за университет да са след матурите

Раздвояването на зрелостниците с различна подготовка за явяване на изпити е изключително нездравословно, смятат те

Гимназисти
Гимназисти Източник: Пресцентър на МОН

Всички изпити за кандидатсване в университет е редно да бъдат след приключване на учебната година за 12-и клас. За това призовават от Съюза на работодателите в системата на народната просвета, откъдето смятат скоро да изпратят това свое предложение за промяна в закона за висшето образование до МОН.

 

"Провеждането на "предварителни” изпити за кандидатстване във висши учебни заведения, далеч преди приключването на учебната година, е повече от неправилно и силно демотивиращо за учене в училище", казва директорите. Според тях, всички изпити за кандидатстване, както и графиците за подаване на документи, е правилно да се реализират след окончателното провеждане на задължителните държавни зрелостни изпити на дванадесетокласниците.

 

"Раздвояването на зрелостниците с различна подготовка за явяване на изпити е изключително нездравословно. Основната цел - достойното представяне на учениците при държавните зрелостни изпити, се измества от по-ранното явяване на кандидат-студентски изпит. Подобно действие преди финала на средното образование обезсмисля самото провеждане на държавни изпити за зрелост!", посочват от Съюза на работодателите.

 

"Нито ден без предложение, което да отклонява вниманието от реалните проблеми, и простете, да изразява неприемливи поне за мен разбирания за смисъла на образованието", възкликна във фейбук Ирина Манушева, родител, преводач и философ. По думите й основната цел на образованието не би трябвало да са изпитите, а подготовката на учениците за живота и развитието им нататък.

 

"В цяла Западна Европа и САЩ кандидатстването в университети протича през цялата последна учебна година, че и преди това. Ако нещо отклонява вниманието на учениците от процеса в училище, то със сигурност не е желанието им да постъпят в университет. А предвид че в балообразуването влизат оценките от ДЗИ, надали и към тях се отнасят несериозно. Може ли да потърсим проблемите и решенията на правилното място?", пита тя.

Още от "Образование и религия"

Министър Вълчев: Инвестициите в STEM среда увеличават мотивацията и интереса на учениците

Той увери учениците, че независимо дали ще продължат в икономическа професия или други науки, по-доброто познаване на природата, света, техниката и особено математиката, ще им бъдат изключително полезни

Прочетете повече прочетете повече

В МОН започва обсъждане на учебните програми, баланса между видовете подготовка и формата на националните изпити

Това каза министър Красимир Вълчев на дискусия, организирана от МОН с учители, директори, родители, представители на синдикатите, академичните среди и неправителствения сектор и др.

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени