МОН и УНИЦЕФ с меморандум за обща подкрепа на ученици и учители

Съгласно подписания меморандум съвместните политики на МОН и УНИЦЕФ са свързани с образованието и грижата в ранна детска възраст,  осигуряване на равен достъп до качествено образование, осигуряване на сигурна училищна среда

Кристина де Бройн и проф. Галин Цоков
Кристина де Бройн и проф. Галин Цоков Източник: Пресцентър на МОН

 Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков и представителят на УНИЦЕФ за България Кристина де Бройн подписаха Меморандум за сътрудничество в подкрепа на българските ученици и учители. "За МОН развитието на уменията на децата е ключов приоритет и нашето сътрудничество може да даде добавена стойност по отношение на тяхното личностно развитие и благополучие", каза министър Цоков. По думите му за министерството е важен балансът между компетентностите на децата и тяхното благополучие.

 

"Освен знаещи и можещи, те трябва да бъдат и щастливи", отбеляза проф. Цоков. С Министерството на образованието и науката имаме общо виждане за качествено образование, а чрез този меморандум виждаме резултатите от това дългогодишно партньорство, подчерта Кристина де Бройн.

 

Двамата с министър Цоков обсъдиха и възможността за включване на България в допълнителен анализ на резултатите от PISA с подкрепата на ОИСР. Съгласно подписания меморандум съвместните политики на МОН и УНИЦЕФ са свързани с образованието и грижата в ранна детска възраст,  осигуряване на равен достъп до качествено образование, осигуряване на сигурна училищна среда, подкрепа на учениците за реализиране на потенциала им.

 

Министерството и международната организация ще подпомагат училищните екипи и педагогическите специалисти за прилагането на средства за допълваща и алтернативна комуникация за децата със специални образователни потребности. МОН и УНИЦЕФ ще си сътрудничат и в превенцията на отпадането от образователната система.

 

Организацията ще оказва подкрепа за ефективното функциониране на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст, включително и за подобряване Информационната система за реализиране на Механизма.

 

Съвместната работа ще включва и прецизиране на причините, които повлияват риска от отпадане и необхващане, както  и планиране на ефективни мерки и повишаване капацитета на екипите за обхват. Предвижда се създаване на мрежа за менторска подкрепа към училища, въвеждащи цялостен училищен подход за позитивна и сигурна училищна среда, надграждайки опита по съвместната програма "Стъпки заедно".  

 

Ще се развиват и укрепват  механизмите за участие на учениците, ще се насърчава ученическото самоуправление, ще се подкрепят иновативни форми и платформи за участие, както и сътрудничеството за събиране на данни и анализи на дейността на ученическите съвети и развитието на умения на учениците за участие и застъпничество.

Още от "Образование и религия"

8 учебни заведения се включиха в традиционната Панорама на образованието 2024 в Мездра

Ученици и учители от петте училища и от трите професионални гимназии представиха по атрактивен начин възможностите, които предлагат за обучение и за професионална подготовка техните училища

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени