![Детска градина в Асеновград Детска градина в Асеновград](https://cdn.zonanews.bg/resources/730x500/%D0%94%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B0%20%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0%20%D0%B2%20%D0%90%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4.jpg?s=92424)
Министерството на образованието и науката не обсъжда и не подготвя въвеждането на изпит в детската градина. В момента в детските градини ежегодно и във всяка възрастова група се проследяват техните постижения в началото и в края на учебното време, съответно 15 септември и 31 май.
Най-често за проследяване постиженията на децата и за определяне на училищната им готовност в детските градини се използва игровия подход, а инструментите за това освен играчки са и различни изображения на конкретни ситуации.
![Детска градина Детска градина](https://cdn.zonanews.bg/resources/Детска градина-7.jpg)
Един пример би могъл да бъде детето да намери и да опише къде се намира дадена играчка. За същия въпрос може да бъде използвана и картинка, на която е изобразена аналогична ситуация. Това се случва в рамките на ежедневните занимания на децата, без самите те да знаят кога учителят прави тази проверка.
Към момента всеки учител може да избере по какъв начин и с какъв инструмент да направи това. МОН планира разработването и прилагането на единен инструмент за проследяване на постиженията на децата за всички детски градини, но той няма да бъде под формата на изпит и по същество ще запази и сегашния модел на работа – под формата на игра и без децата да разбират, че се проверяват техните знания и умения.
Срокът за изработване на такъв единен инструмент за всички детски градини е до 2027 г, след което учителите ще започнат да го прилагат. Дългият срок е необходим, за да бъдат предприети всички необходими подготвителни дейности, включително и широко професионално обсъждане и апробиране на инструмента.
Новият инструмент по същество няма да промени нищо за децата, но ще даде възможност за съпоставимост на резултатите между различните институции.