![МОН се превърна в класна стая за урок по изкуства, английски език и биология МОН се превърна в класна стая за урок по изкуства, английски език и биология](https://cdn.zonanews.bg/resources/730x500/%D0%9C%D0%9E%D0%9D%20%D1%81%D0%B5%20%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%B0%20%D0%B2%20%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B0%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%8F%20%D0%B7%D0%B0%20%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%20%D0%BF%D0%BE%20%D0%B8%D0%B7%D0%BA%D1%83%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%2C%20%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%20%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%BA%20%D0%B8%20%D0%B1%D0%B8%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F.jpg?s=223854)
Интегративен урок по български танци, английски език, биология и здравно образование представиха в МОН ученици от 140. СУ "Иван Богоров" – София. В урока за упражнение участваха седмокласници с разширена подготовка по хореография и дванадесетокласници с професия "Танцьор" - български танци. Така те се включиха в инициативата на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков "Отворена класна стая в МОН".
Министър Цоков благодари на учениците и поздрави педагогическите специалисти за ефективното преподаване на интегрирано знание. "Вие днес показахте как се случва съвременното образование", каза министърът. По думите му интегрираните уроци отварят нови възможности пред учениците – докато учат, те и преживяват.
"Точно това е компетентностният подход – не просто да танцувате, но чрез преживяването да научавате нови неща", каза министърът. Той акцентира и на добрата практика ученици да обучават други ученици, която беше включена в урока.
В часа учениците затвърдиха уменията си по български танци, актуализираха знанията си за анатомията на човешкото тяло и физиологията на костите и мускулите, обсъдиха как да се предпазват от травми и преговориха частите на човешкото тяло на английски език.
![МОН се превърна в класна стая за урок по изкуства, английски език и биология МОН се превърна в класна стая за урок по изкуства, английски език и биология](https://cdn.zonanews.bg/resources/МОН се превърна в класна стая за урок по изкуства, английски език и биология-1.jpg)
За да съчетаят традиционното с иновативното, учителите използваха интерактивен дисплей, мобилни телефони, Дигиталната раница на МОН и други електронни ресурси. Децата показаха умения за правилно изпълнение на упражненията от екзерсис. В рамките на часа младежите танцуваха хора́, за да се подготвят за Националното състезание "Фолклорна плетеница".
Дванадесетокласниците показваха упражнения за разтягане и прегъване на английски език на седмокласниците – така представиха знанията си по чужд език по професията. Целта беше да мотивират по-малките да продължат по техния път в професионалната паралелка.
"Благодаря Ви, Вие променихте министерството", каза проф. Цоков в края на урока. Той връчи плакет на МОН за училището на директорката Мая Зафирова и подари книги на всички ученици. Идеята за отваряне на държавната институция за провеждане на учебни часове, която способства за повишаване на социалните умения на учениците, е продължение на подкрепата от МОН за образователни дейности извън класната стая чрез националните програми "България – образователни маршрути", "Иновации в действие" и др. Сред местата, където се провеждат уроците, са музеи, галерии, обществени библиотеки, обсерватории, планетариуми и научни институти. МОН е първото министерство в тази инициатива.
Урокът бе подготвен и проведен от хореографа Марио Гергинов и колегите му по английски език Явор Зарков и по биология и здравно образование Анифе Ашимова. Корепетитори бяха Емил Димитров и Кристиян Казаков. Гости на инициативата бяха още заместник-министрите Емилия Лазарова, Мариета Георгиева и Генка Петрова, началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска, главният секретар Албена Михайлова и експерти.