Над 1500 училища ще имат направление по природни науки в своите STEM центрове

Пет са  направленията, по които могат да бъдат изграждани STEM центрове - природни науки, математика и информатика, роботика и киберфизични системи, зелени и 3D технологии

Над 1500 училища ще имат направление по природни науки в своите STEM центрове
Над 1500 училища ще имат направление по природни науки в своите STEM центрове Източник: Пресцентър на МОН

Над 1 500 училища са избрали да имат и направление по природни науки в STEM центровете, които ще бъдат изградени по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ). Това стана ясно на конференция в столичното 51 СУ "Елисавета Багряна" на тема "Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки", която беше открита от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков. По ПВУ се отпускат средства за такъв център във всяко българско училище. 

 

Пет са  направленията, по които могат да бъдат изграждани STEM центрове - природни науки, математика и информатика, роботика и киберфизични системи, зелени и 3D технологии. Всяко училище избира едно, няколко или всички направления в зависимост от профила и спецификата си. "STEM обучението е един от възможните модели за интеграция на отделните дисциплини от природните науки и много училища вече работят в тази посока", каза проф. Цоков.

 

По думите му възможността всяко училище да има  STEM център дава шанс за промяна не само на образователната среда, а и на дизайна на обучението - съвместно преподаване и интегрирани дейности между различните природни дисциплини. В тази област ключов е и начинът на структуриране и промяна на учебното съдържание. То да е по-адаптирано към възможностите на отделните деца, а  интегрираността на природните науки да бъде такава, че те да получат по-цялостна представа за света, който ги заобикаля.

 

В конференцията, която е под патронажа на МОН, се популяризират добри практики в преподаването на природни науки, като участниците са повече от 130. Те имат възможност да представят пред колеги от цялата страна своя опит, инструментариум, техники за стимулиране на интереса и креативността на учениците. Всеки един получава и  сборник с всички споделени педагогически практики. Като признание за успешното им въвеждане министър Цоков награди с плакета на МОН директора на 51 СУ Асен Александров.

 

В конференцията участваха също началникът на РУО София-град д-р Ваня Кастрева, д-р Анелия Андреева, директор на Националния инспекторат по образование, ректорът на ХТМУ проф. Сеня Желязкова, проф. Найден Шиваров директор на Националния STEM център,  Наталия Михалевска, началник на кабинета на министъра на образованието и науката, и др.

Още от "Образование и религия"

Министър Вълчев откри нови STEM центрове, училищни сгради и спортни площадки в три благоевградски общини

В събитията се включиха кметовете на Гоце Делчев - Владимир Москов, на Гърмен - Ибрахим Пингов, на Разлог – Красимир Герчев, Милен Врабевски, партньор на училищата със своята фондация, общественици и др. 

Прочетете повече прочетете повече

Обществените и природните науки помагат на децата да разбират технологиите, а изкуствата – да развиват креативност

Това каза министър Красимир Вълчев при откриването на конференция, посветена на иновациите в образованието в ерата изкуствения интелект

Прочетете повече прочетете повече

Вицепремиерът Томислав Дончев и министър Красимир Вълчев ще представят мерки за развитието на Технологичното училище "Ел

ТУЕС e специализирано технологично средно училище към Техническия университет (ТУ) в София от национално значение, което подготвя специалисти за ИТ сектора

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени