Над 28 хиляди деветокласници на онлайн тест в първия ден от изследването по природни науки

За първи път цял випуск се явява на тест, който се провежда изцяло на електронни устройства

Ученици
Ученици Източник: Zonanews

28 110 деветокласници решаваха изцяло онлайн тест по природни науки в първия ден от изследването на уменията на учениците в тази област. Проверката започна в 8.00 часа и протече безпроблемно в близо 800 държавни, общински и частни общообразователни училища, като до момента в Министерството на образованието и науката не са постъпвали сигнали за технически проблеми.


Утре (15 октомври) ще се състои втората част от измерването, в която се очаква да се включат останалата част от деветокласниците. За първи път цял випуск се явява на тест, който се провежда изцяло на електронни устройства. За тази цел МОН създаде необходимата организация за безпрепятствено протичане на изследването.

 

На първо място бяха определени две дати за провеждане на теста, като училищата имаха възможност да разпределят учениците на две групи. Освен това още миналата седмица платформите за работа бяха отворени и достъпни, за да могат деветокласниците да влизат в тях и да се запознаят както с функциите, така и с примерните задачи.  


Тестовете за измерването на уменията по природни науки са в два варианта за различните дни. Всеки ученик достъпва чрез edu.mon.bg акаунта си или чрез уникален QR код, генериран за неговото устройство и потвърдено от учителя-наблюдател. 


Тестът се състои от три части - по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда. Всяка част от теста включва до 10 задачи/казуса с въпроси към тях с избираем отговор и/или с кратък свободен отговор. За работа върху всяка част ученикът разполага с 30 минути, като до приключването ѝ може да се връща и да променя отговорите си.

 

Веднъж потвърдил приключването на работата си по съответната част, той започва с решаване на следващата част и не може да се връща към предишната. Резултатите от измерването могат да бъдат вписани като текуща оценка и да заместят провеждането на входно равнище по съответния предмет. Това се случва по преценка на преподаващия учител и по желание не ученика. 


Сегашното изследване поставя фокус върху важни теми от изследването PISA 2025, като типа задачи и средата се доближават до тези в международното проучване.  От друга страна се подпомагат и учителите в задаването и оценяването на такъв тип задачи.

Още от "Образование и религия"

Премиерът Росен Желязков: Нито едно дете не трябва да бъде оставено извън образователната система, осигуряваме пълна моб

Премиерът посочи, че благодарение на механизма близо 75 000 деца са върнати в клас и за първи път делът на преждевременно отпадналите деца спадна до около 9%

Прочетете повече прочетете повече

INSAIT стартира съвместна програма с лабораторията по изкуствен интелект на Масачузетския технологичен институт на САЩ

Специално за събитието в страната ни пристига  проф. Армандо Солар-Лезама – директор на Лабораторията по изкуствен интелект на Масачузетския технологичен институт

Прочетете повече прочетете повече

Международни експерти от страната и чужбина обединиха сили в развитието на иновативни STEAM активности

Събитието, организирано от издателство "Клет България", се проведе на 27 юни в хотел "Балкан" в гр. София и събра водещи експерти от България, Сърбия и Словения

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени