Обсъждат се мерки в подкрепа на учители и училища от райони с концентрация на деца от уязвими групи

В днешната среща участие взеха народните представители Красимир Вълчев, Бюнямин Хасан, Деница Сачева, Ирена Анастасова, Медиха Мехмед-Хамза, Илиана Жекова и др.

Обсъждат се мерки в подкрепа на учители и училища от райони с концентрация на деца от уязвими групи
Обсъждат се мерки в подкрепа на учители и училища от райони с концентрация на деца от уязвими групи Източник: Пресцентър на МОН

Близо 17,5 млн. лв. ще бъдат инвестирани по програма "Образование" за ефективното функциониране на Механизма по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на среща в парламента с над 70 учители и директори от райони с голяма концентрация на деца от уязвими групи.

 

Дискусията бе инициирана от Комисията по образованието и науката на Народното събрание. По програма "Образование" ще бъдат инвестирани и над 65 млн. лв. за ограмотяване на възрастни, стана ясно по време на срещата. По думите на министъра това също е мярка, която да мотивира повече семейства да осъзнаят нуждата от по-добро образование и да промени отношението към училището, което ще рефлектира и в техните деца.

 

"Искам да благодаря и на тези над 13 хил. специалисти и експерти, които се включват в групите по Механизма за обхват и приобщаване на децата към училищното и предучилищното образование", каза проф. Цоков. Той сподели, че голяма част от проблемите, които учителите представят в днешната среща, са същите, които са констатирани при негови посещения на училища в такива райони през последните месеци.

 

"Много е важно да променим усещането на учителите и те да не се чувстват сами в тази ежедневна борба в задържането на децата в клас", подчерта министърът. По думите му МОН е готово да се обсъждат и инициират всякакви промени в работата, за да се подобрят условията за специалистите и да се постигат по-добри и по-трайни резултати, но в целия процес е изключително важна ролята на родителите и семействата.  

 

По време на срещата учители и директори споделиха, че често разговарят помежду си, но не са сигурни кога гласът им стига до институциите и затова са обнадеждени от поставянето на проблема в Народното събрание. Според тях нямат достатъчно инструменти за реакция при тежки случаи, а проблемът с езиковата подготовка на постъпващите деца от уязвими групи в образователната система продължава да е основен. Според тях е нужна и по-добра координация между институциите и взимане на решения за нормативни промени, основани на опита и практиката на хората, които работят на терен.

 

Към началото на учебната 2023/2024 година коефициентът на обхванатите деца и ученици е 94,16, а върнатите (след отпадане и новозаписани) от екипите за обхват деца и ученици е 9905. В днешната среща участие взеха народните представители Красимир Вълчев, Бюнямин Хасан, Деница Сачева, Ирена Анастасова, Медиха Мехмед-Хамза, Илиана Жекова и др.

Още от "Образование и религия"

Изследовател, класиран в топ 2 % учени на света от Станфорд, се присъединява към INSAIT

Д-р Джинджин Гу е само на 29 г. и вече е постигнал впечатляващи резултати в своята кариера. Неговите разработки имат повече от 10 000 цитирания, а той е постигнал многократни победи в редица престижни състезания на водещата конференция в областта на изкуствения интелект

Прочетете повече прочетете повече

Просветният министър настоява кметовете да не могат еднолично да обявяват неучебни дни

Позицията му бе публикувана, след като градоначалникът на София Васил Терзиев обяви 14 май за неучебен ден заради обявените протести на работещите в транспортния сектор

Прочетете повече прочетете повече

Българската делегация пристигна в Света гора за интронизацията на новия игумен на Зографския манастир

Министрите се поклониха в съборния храм, запознаха се с историята и духовните традиции на манастира и отдадоха почит на гроба на покойния архимандрит Амвросий

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени