Повече часове практика за бъдещите учители, увеличават се и средствата за обучението им

Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на конференцията "Развитие на уменията в България"

Ученици, училище
Ученици, училище Източник: Zonanews

С 65% се увеличава коефициентът за финансиране на обучението на студентите по педагогически специалности. Това ще позволи да се насочат повече средства за практическа подготовка на бъдещите учители, които ще прекарват повече време в базовите училища и ще получат по-голяма подкрепа от учители наставници.

 

Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на конференцията "Развитие на уменията в България", на която Организацията за икономическо сътрудничество развитие (ОИСР) представи доклада за страната ни, изготвен по проекта "Техническа подкрепа за стратегия за уменията в България". Проектът е финансиран от Европейската комисия и подкрепя една от целите, заложени в Пътната карта за присъединяването на България към ОИСР.

 

Проф. Галин Цоков
Проф. Галин Цоков Източник: Пресцентър на МОН

Част от препоръките в доклада са свързани именно с изграждането на умения у учениците и възрастните за реализация на променящия се пазар на труда и с квалификацията на учителите. "Моделът на първоначалната подготовка на нашите учители ще бъде по-компетентностно ориентиран. Няма да се случва само в университетските зали, а ще се пренесе в по-голяма степен в класните стаи. Така че нашите студенти-бъдещи учители още от университетската скамейка да имат изградени професионални умения, които ще са им необходими, когато започнат работа", обясни министърът.

 

По думите му следващата седмица ще се проведат дискусии с факултетите, които подготвят бъдещи учители как да се случи най-добре тази промяна. В тази насока ще се работи и със студенти по други специалности. Тази година по проект на МОН за пръв път се въвежда дуално обучение във висшето образование. "Това ще даде възможност на студентите да получат по-компетентностно ориентирано образование за изграждане на умения за съответното работно място – фирма, организация, училище, за да могат те да станат добри специалисти още с влизането на пазара на труда. Това ще даде стратегическо предимство на нашето висше образование", посочи министър Цоков.

 

Той припомни, че вече бяха направени стъпки за промяна и на учебните програми в училищата, които също да акцентират върху формиране на умения на учениците, а не толкова върху усвояване и възпроизвеждане на понятия. В тази посока се променя и оценяването. "През тази година успяхме да променим характера на 50% от задачите от външното оценяване в 10. клас по БЕЛ и математика да – да бъдат задачи с по-голяма практическа насоченост, свързани по-скоро с установяване на уменията, не само възпроизвеждане на знания на учениците", обясни министърът. По думите му предстои тази промяна да се случи от тази година и в изпита за четвъртокласниците, а от следващата – и за седмокласниците.

Още от "Образование и религия"

Изследовател, класиран в топ 2 % учени на света от Станфорд, се присъединява към INSAIT

Д-р Джинджин Гу е само на 29 г. и вече е постигнал впечатляващи резултати в своята кариера. Неговите разработки имат повече от 10 000 цитирания, а той е постигнал многократни победи в редица престижни състезания на водещата конференция в областта на изкуствения интелект

Прочетете повече прочетете повече

Просветният министър настоява кметовете да не могат еднолично да обявяват неучебни дни

Позицията му бе публикувана, след като градоначалникът на София Васил Терзиев обяви 14 май за неучебен ден заради обявените протести на работещите в транспортния сектор

Прочетете повече прочетете повече

Българската делегация пристигна в Света гора за интронизацията на новия игумен на Зографския манастир

Министрите се поклониха в съборния храм, запознаха се с историята и духовните традиции на манастира и отдадоха почит на гроба на покойния архимандрит Амвросий

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени