Повече часове практика за бъдещите учители, увеличават се и средствата за обучението им

Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на конференцията "Развитие на уменията в България"

Ученици, училище
Ученици, училище Източник: Zonanews

С 65% се увеличава коефициентът за финансиране на обучението на студентите по педагогически специалности. Това ще позволи да се насочат повече средства за практическа подготовка на бъдещите учители, които ще прекарват повече време в базовите училища и ще получат по-голяма подкрепа от учители наставници.

 

Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на конференцията "Развитие на уменията в България", на която Организацията за икономическо сътрудничество развитие (ОИСР) представи доклада за страната ни, изготвен по проекта "Техническа подкрепа за стратегия за уменията в България". Проектът е финансиран от Европейската комисия и подкрепя една от целите, заложени в Пътната карта за присъединяването на България към ОИСР.

 

Проф. Галин Цоков
Проф. Галин Цоков Източник: Пресцентър на МОН

Част от препоръките в доклада са свързани именно с изграждането на умения у учениците и възрастните за реализация на променящия се пазар на труда и с квалификацията на учителите. "Моделът на първоначалната подготовка на нашите учители ще бъде по-компетентностно ориентиран. Няма да се случва само в университетските зали, а ще се пренесе в по-голяма степен в класните стаи. Така че нашите студенти-бъдещи учители още от университетската скамейка да имат изградени професионални умения, които ще са им необходими, когато започнат работа", обясни министърът.

 

По думите му следващата седмица ще се проведат дискусии с факултетите, които подготвят бъдещи учители как да се случи най-добре тази промяна. В тази насока ще се работи и със студенти по други специалности. Тази година по проект на МОН за пръв път се въвежда дуално обучение във висшето образование. "Това ще даде възможност на студентите да получат по-компетентностно ориентирано образование за изграждане на умения за съответното работно място – фирма, организация, училище, за да могат те да станат добри специалисти още с влизането на пазара на труда. Това ще даде стратегическо предимство на нашето висше образование", посочи министър Цоков.

 

Той припомни, че вече бяха направени стъпки за промяна и на учебните програми в училищата, които също да акцентират върху формиране на умения на учениците, а не толкова върху усвояване и възпроизвеждане на понятия. В тази посока се променя и оценяването. "През тази година успяхме да променим характера на 50% от задачите от външното оценяване в 10. клас по БЕЛ и математика да – да бъдат задачи с по-голяма практическа насоченост, свързани по-скоро с установяване на уменията, не само възпроизвеждане на знания на учениците", обясни министърът. По думите му предстои тази промяна да се случи от тази година и в изпита за четвъртокласниците, а от следващата – и за седмокласниците.

Още от "Образование и религия"

Започна академичната година във филиала на Медицинския университет във Враца

Тази година прагът на висшето учебно заведение в града прекрачват близо 130 първокурсници, които ще се обучават в направленията "медицинска сестра", "акушерка" и "лекарски асистент"

Прочетете повече прочетете повече

Българска ученичка спечели европейския конкурс за млади учени, поканиха я на Нобеловата седмица

Александра Петкова от Националната природо-математическа гимназия "Акад. Любомир Чакалов" получи и наградата на Стокхолмският младежки научен семинар

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени