Ученици създават триизмерна карта на България от рециклирани материали

Модерният образователен подход е част от международния проект S.TEMPO

Ученици създават триизмерна карта на България от рециклирани материали
Ученици създават триизмерна карта на България от рециклирани материали Източник: SiteMedia Consultancy

Традиционните учебни часове се превръщат във вълнуващо изживяване, което стимулира учениците да изследват света и да осмислят взаимовръзките между природата и човека. Благодарение на креативна STEAM практика децата развихрят въображението си, за да създадат триизмерна природогеографска карта на България от естествени и рециклирани материали.

 

Иновативният подход е дело на преподавателя Полина Владимирова от ОУ "Христо Смирненски" в гр. Червен бряг и е разработен в рамките на международния проект S.TEMPO, реализиран с подкрепата на програма "Еразъм +" и издателство "Клет България". Тази и още много други STEM/STEAM активности са резултат от сътрудничеството между началните учители от България, Сърбия и Словения.

 

Проектът намира своята практическа реализация в класната стая на преподавателката Полина Владимирова, където учениците изработват триизмерна природогеографска карта на България. Разделени на екипи, всяка група се съсредоточава върху различна природна зона, като използва подръчни и рециклирани материали – найлонови торбички, капачки, картон, шишарки, черупки и миди. Идеята е не просто да се пресъздаде релефът на страната, а да се представят връзките между природните дадености, климата, ресурсите и човешките дейности. Моделът, създаден в рамките на международния проект S.TEMPO по програма "Еразъм+" с участието на учители от България, Сърбия и Словения, превръща стандартния учебен час в работилница за идеи. Така децата усвояват знания чрез преживяване и откривателство – подход, който отговаря на съвременните образователни цели и изгражда умения за работа в екип, критично мислене и устойчиво отношение към средата.

 

"Виждаме как ученето може да бъде истинско приключение, когато децата излязат извън страниците на учебника и започнат да създават със собствените си ръце. Картата на България, изградена от рециклирани материали, е повече от проект – тя е символ на въображение, работа в екип и осъзнато отношение към света. Подобни инициативи са ярък пример за това как съвременното образование може да вдъхновява учениците и да развива умения с дългосрочна стойност" – сподели Бояна Табакова, ръководител отдел "Дигитални продукти, европейски и национални програми и бизнес развитие" в издателство "Клет България".

 

Проектът S.TEMPO (STEM/STEAM in Primary School: Mission Possible) вече в продължение на две години служи като платформа за усъвършенстване и внедряване на STEM/STEAM подхода в началното обучение. Благодарение на сформираната международна мрежа от преподаватели, университети и образователни издателства от България, Сърбия и Словения са разработени и приложени множество иновативни практики, които обогатяват учебния процес и стимулират креативността и любопитството на учениците.

 

Заключителната конференция по проекта, организирана от издателство "Клет България" на 27 юни в град София, даде поле за споделяне на утвърдени методологии за създаване и провеждане на STEM/STEAM активности, както и примери за успешни дейности, представени от експерти от трите държави. Конференцията затвърди значимостта от сътрудничеството за постигането на устойчиви резултати в образованието и положи стабилна основа за по-нататъшното развитие и прилагане на STEM/STEAM подхода.

 

Повече информация относно останалите STEM/STEAM практики в рамките на проекта e достъпна в дигиталната платформа iZZI и може бъде открита ТУК.

Още от "Образование и религия"

Премиерът Росен Желязков: Нито едно дете не трябва да бъде оставено извън образователната система, осигуряваме пълна моб

Премиерът посочи, че благодарение на механизма близо 75 000 деца са върнати в клас и за първи път делът на преждевременно отпадналите деца спадна до около 9%

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени