В двата дни за измерване на уменията по природни науки 45 хиляди ученици решиха онлайн теста

Тестът се състои от три части – по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда

Тест на ученици с електронни устройства
Тест на ученици с електронни устройства Източник: Пресцентър на МОН

МОН прави детайлен анализ на всички технически проблеми, възникнали по време на първия онлайн тест в системата на образованието.

 

В двата дни от провеждането на първото онлайн изследване на уменията по природни науки в 9. клас общо около 45 000. ученици решиха теста. Подобен формат се организира за първи път в системата и цели да провери и готовността ѝ за организиране на различни изпитни формати изцяло на електронни устройства. 


Изпитът се провеждаше в два поредни дни на две отделни електронни системи, за да се тестват и различни технически решения. През предходния ден (14.10) тестът премина безпроблемно в близо 800 държавни, общински и частни училища. 


В днешния ден са възникнали различни технически проблеми, които са забавили и неговото започване. В момента се прави детайлен анализ за всички постъпили сигнали от училищата. 


През вчерашния ден входът в системата се осъществяваше през генериран QR код, а в днешния – чрез въвеждане на потребителско име и парола. Това е довело до трудности при влизане и допълнително натоварване на системата. 


Днес общо над 16 500 деветокласници са преминали през теста и са го предали. Останалите около 10 хил. ученици са се отказали или са срещнали технически проблеми в хода на решаването му. За тях ще бъде организирана допълнителна дата, в която по желание могат да се явят отново на онлайн теста. 


Резултатите от теста дават само информация за нивото на придобитите умения за ученика и не са свързани с оценяването му. Дадена е възможност резултатите от него да бъдат вписани като текуща оценка и да заместят провеждането на входно равнище по съответния предмет. Това се случва по преценка на преподаващия учител и само при желание на ученика.


Тестът се състои от три части – по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда.


Всяка част от теста включва до 10 задачи/казуса с въпроси към тях с избираем отговор и/или с кратък свободен отговор. За работа върху всяка част ученикът разполага с 30 минути, като до приключването ѝ може да се връща и да променя отговорите си. Веднъж потвърдил приключването на работата си по съответната част, той започва с решаване на следващата част и не може да се връща към предишната.


Сегашното изследване поставя фокус върху важни теми от изследването PISA 2025, като типът задачи и средата се доближават до тези в международното проучване. От друга страна се подпомагат и учителите в задаването и оценяването на такъв тип задачи.

Още от "Образование и религия"

Министърът на образованието Красимир Вълчев свиква среща на образователните медиатори от област Пловдив

По-късно през деня, от 12:00 ч., министър Красимир Вълчев ще открие новоизградения STEM център в Основното училище "Георги С. Раковски" в село Болярци

Прочетете повече прочетете повече

Министър Вълчев откри нови STEM центрове, училищни сгради и спортни площадки в три благоевградски общини

В събитията се включиха кметовете на Гоце Делчев - Владимир Москов, на Гърмен - Ибрахим Пингов, на Разлог – Красимир Герчев, Милен Врабевски, партньор на училищата със своята фондация, общественици и др. 

Прочетете повече прочетете повече

Обществените и природните науки помагат на децата да разбират технологиите, а изкуствата – да развиват креативност

Това каза министър Красимир Вълчев при откриването на конференция, посветена на иновациите в образованието в ерата изкуствения интелект

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени