Напрежението между автомобилите и градския транспорт е универсален феномен. Плевен е абсолютно забележителен пример за Европа – това е първият въглеродно неутрален град, със съвременен транспорт, с изцяло обновена токова мрежа, трябва да служи за пример. Това каза пред БНР социологът Любомир Пожарлиев от Института по регионална география в Лайпциг, който има изследователски интерес по темата.
По европейски проекти в градския транспорт на Плевен са инвестирани над 70 милиона лева. Транспортът е изцяло екологичен, използват се нови тролейбуси и автобуси. Всички квартали са свързани с тролеи. Тенденцията е линиите да се разширят и към близки населени места. Дружеството има изградена и фотоволтаична централа.
В Източна Европа подобен тип транспорт все е популярен като наследство от социализма, докато в Западна Европа повечето тролейбусни линии са били затворени отдавна – между 50-те и 70-те години на 20 век, отбеляза Пожарлиев.
"Метрото е генерално и хубаво решение, което има своите ограничения и незадължително освобождава трафика. Това се случва в София. Това е феномен, който се наблюдава навсякъде, не само в София", коментира Любомир Пожарлиев в предаването "Хоризонт до обед".
Според него липсват както "хубави имиджови политики" на тролейбусния транспорт, така и комуникационна стратегия как да се презентират тези транспортни средства, за да се привличат повече пътници.
Експертът изтъкна предимствата на превозните средства, които работят директно през електрическата мрежа и обърна внимание върху "масовата истерия по електропревозните средства на батерии", за които "не знаем след това какво ще правим с тези огромни батерии, с неясно бъдеще на рециклаж и възпроизводство, докато онова е закачено за контактната мрежа, върви на постоянен ток и е чисто, тихичко".