Понеделник, 31 Март, 2025

Емил Радев настоява за балансиран подход при еврорегулациите за автомобилните емисии

Според него темата е от огромно значение за България и други източноевропейски държави с остарял автопарк

Емил Радев
Емил Радев Източник: ПП ГЕРБ

Евродепутати, сред които и зам.-председателят на правната комисия в Европейския парламент Емил Радев (ГЕРБ/ЕНП), инициираха искане за преразглеждане на целите на ЕС относно емисиите на въглероден диоксид в автомобилния сектор. В писмо до председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен се настоява за осигуряването на регулаторна рамка, "която подкрепя, а не задушава адаптивността на пазара и достъпността за потребителите" в прехода към устойчива мобилност.

 

Според Емил Радев темата е от огромно значение за България и други източноевропейски държави с остарял автопарк. "Прекалено строгите цели за емисиите могат да доведат до нежелани последици", коментира евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП, отчитайки, че средната възраст на автомобилите в страната ни надхвърля 21 години, а повече от 70% от колите у нас са над 15-годишни. Радев е категоричен, че балансираният подход е единственият правилен път напред, тъй като текущите социални и икономически условия трябва да се вземат под внимание наравно с усилията за развитието на конкурентоспособен автомобилен сектор и екологично чист транспорт.

 

В писмото си до ЕК евродепутатите припомнят, че в съответствие с амбициозните си климатични цели през 2023 г. ЕС прие нови регулации във връзка с лимитите за емисиите на CO₂ за нови автомобили и лекотоварни превозни средства. С приближаването на 2025 г. обаче нарастват притесненията относно способността на автомобилната индустрия да се адаптира към стандартите без тежки икономически последици. Поради бавното разпространение на електрическите автомобили и предизвикателствата пред производителите секторът е изправен пред риск от финансови санкции, съкращения в производството и потенциални загуби на работни места, което би засегнало пряко редица икономики.

 

Евродепутатите призовават за преразглеждане на настоящите регулации и за решения, които подкрепят икономическия растеж на ЕС, сигурността на работните места и устойчивата мобилност по начин, който съответства на реалностите в Европа. Специален акцент се поставя и върху приемането на диверсифициран подход, който да включва разработването на въглеродно-неутрални горива, хибриди и други жизнеспособни технологии наред с електрическите автомобили.

 

В писмото се подчертава още, че ЕС трябва да обмисли стратегическа подкрепа за дългосрочната устойчивост на индустрията, съсредоточавайки се върху предизвикателства като високите цени на енергията, регулаторната тежест и веригата за доставки в електрическата мобилност. Евродепутатите очакват Комисията да обърне сериозно внимание и бързо да предложи отговор на въпроса.

Още от "Политика"

Националният оперативен щаб предлага Програмата за хуманитарна подкрепа на разселените лица от Украйна с временна закрил

През този допълнителен месец ще продължи предоставянето на хуманитарна помощ за нуждаещите се украински граждани, при диференцирани условия според вида на местата за настаняване

Прочетете повече прочетете повече

Проф. Костадин Ангелов: Проруските партии се събраха, за да атакуват влизането на България в еврозоната

Вярвам на това, което ДПС-ДПС са декларирали - че те няма да са причината за разпадане на управленското мнозинство и за падането на правителството, подчерта той

Прочетете повече прочетете повече

Групата на ГЕРБ-СДС инициира посещение за общинските съветници от СОС в завода за отпадъци

Ако ръководството на общинското предприятие не допусне общинските съветници, това ще е бъде поредният незаконен опит, с който умишлено се спира проверка на предприятието от представители на СОС в рамките на една година

Прочетете повече прочетете повече

Исканият вот на недоверие към правителството е буря в чаша вода, каза вицепремиерът Атанас Зафиров в Горна Оряховица

За скандала с българския европрокурор вицепремиерът коментира, че не е работа на правителството да се меси в независимата съдебна власт, била тя и европейска

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени