Емил Радев настоява за балансиран подход при еврорегулациите за автомобилните емисии

Според него темата е от огромно значение за България и други източноевропейски държави с остарял автопарк

Емил Радев
Емил Радев Източник: ПП ГЕРБ

Евродепутати, сред които и зам.-председателят на правната комисия в Европейския парламент Емил Радев (ГЕРБ/ЕНП), инициираха искане за преразглеждане на целите на ЕС относно емисиите на въглероден диоксид в автомобилния сектор. В писмо до председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен се настоява за осигуряването на регулаторна рамка, "която подкрепя, а не задушава адаптивността на пазара и достъпността за потребителите" в прехода към устойчива мобилност.

 

Според Емил Радев темата е от огромно значение за България и други източноевропейски държави с остарял автопарк. "Прекалено строгите цели за емисиите могат да доведат до нежелани последици", коментира евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП, отчитайки, че средната възраст на автомобилите в страната ни надхвърля 21 години, а повече от 70% от колите у нас са над 15-годишни. Радев е категоричен, че балансираният подход е единственият правилен път напред, тъй като текущите социални и икономически условия трябва да се вземат под внимание наравно с усилията за развитието на конкурентоспособен автомобилен сектор и екологично чист транспорт.

 

В писмото си до ЕК евродепутатите припомнят, че в съответствие с амбициозните си климатични цели през 2023 г. ЕС прие нови регулации във връзка с лимитите за емисиите на CO₂ за нови автомобили и лекотоварни превозни средства. С приближаването на 2025 г. обаче нарастват притесненията относно способността на автомобилната индустрия да се адаптира към стандартите без тежки икономически последици. Поради бавното разпространение на електрическите автомобили и предизвикателствата пред производителите секторът е изправен пред риск от финансови санкции, съкращения в производството и потенциални загуби на работни места, което би засегнало пряко редица икономики.

 

Евродепутатите призовават за преразглеждане на настоящите регулации и за решения, които подкрепят икономическия растеж на ЕС, сигурността на работните места и устойчивата мобилност по начин, който съответства на реалностите в Европа. Специален акцент се поставя и върху приемането на диверсифициран подход, който да включва разработването на въглеродно-неутрални горива, хибриди и други жизнеспособни технологии наред с електрическите автомобили.

 

В писмото се подчертава още, че ЕС трябва да обмисли стратегическа подкрепа за дългосрочната устойчивост на индустрията, съсредоточавайки се върху предизвикателства като високите цени на енергията, регулаторната тежест и веригата за доставки в електрическата мобилност. Евродепутатите очакват Комисията да обърне сериозно внимание и бързо да предложи отговор на въпроса.

Още от "Политика"

Премиерът Росен Желязков благодари на външния министър на Оман за ключовата роля при освобождаването на българските моря

По време на срещата бе изразена обща воля за надграждане на сътрудничеството и превръщането му в основа за дългосрочно стратегическо партньорство между България и Султаната Оман

Прочетете повече прочетете повече

В условия на неотложност! ГДБОП и ДАНС претърсиха дома на депутата от АПС Явор Хайтов

Хайтов и бившият директор на Дирекция "Миглация" Стефан Христов са имали общ консултански бизнес, сръзан с предотавянето на гражданство на лица извън ЕС, съобщиха наши източници

Прочетете повече прочетете повече

Асен Василев: Нямо лошо, че Кирил Петков е предлагал мъжа на Лена Бориславова за зам.-кмет на "Люлин"

Василев разкри, че Кирил Петков е звънял и в други районни администрации на София, за да "търси работа" и на други кадри на ПП, останали извън парламента

Прочетете повече прочетете повече

Селски кмет на ПП-ДБ мина към "Новото начало" на Пеевски

Аз бях кандидат на "Демократична България". Причината за промяната е абсолютно нехайство от страна на коалицията към проектите на селото, както и настроенията на обществеността в селото, заявява той

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени