Емил Радев настоява за балансиран подход при еврорегулациите за автомобилните емисии

Според него темата е от огромно значение за България и други източноевропейски държави с остарял автопарк

Емил Радев
Емил Радев Източник: ПП ГЕРБ

Евродепутати, сред които и зам.-председателят на правната комисия в Европейския парламент Емил Радев (ГЕРБ/ЕНП), инициираха искане за преразглеждане на целите на ЕС относно емисиите на въглероден диоксид в автомобилния сектор. В писмо до председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен се настоява за осигуряването на регулаторна рамка, "която подкрепя, а не задушава адаптивността на пазара и достъпността за потребителите" в прехода към устойчива мобилност.

 

Според Емил Радев темата е от огромно значение за България и други източноевропейски държави с остарял автопарк. "Прекалено строгите цели за емисиите могат да доведат до нежелани последици", коментира евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП, отчитайки, че средната възраст на автомобилите в страната ни надхвърля 21 години, а повече от 70% от колите у нас са над 15-годишни. Радев е категоричен, че балансираният подход е единственият правилен път напред, тъй като текущите социални и икономически условия трябва да се вземат под внимание наравно с усилията за развитието на конкурентоспособен автомобилен сектор и екологично чист транспорт.

 

В писмото си до ЕК евродепутатите припомнят, че в съответствие с амбициозните си климатични цели през 2023 г. ЕС прие нови регулации във връзка с лимитите за емисиите на CO₂ за нови автомобили и лекотоварни превозни средства. С приближаването на 2025 г. обаче нарастват притесненията относно способността на автомобилната индустрия да се адаптира към стандартите без тежки икономически последици. Поради бавното разпространение на електрическите автомобили и предизвикателствата пред производителите секторът е изправен пред риск от финансови санкции, съкращения в производството и потенциални загуби на работни места, което би засегнало пряко редица икономики.

 

Евродепутатите призовават за преразглеждане на настоящите регулации и за решения, които подкрепят икономическия растеж на ЕС, сигурността на работните места и устойчивата мобилност по начин, който съответства на реалностите в Европа. Специален акцент се поставя и върху приемането на диверсифициран подход, който да включва разработването на въглеродно-неутрални горива, хибриди и други жизнеспособни технологии наред с електрическите автомобили.

 

В писмото се подчертава още, че ЕС трябва да обмисли стратегическа подкрепа за дългосрочната устойчивост на индустрията, съсредоточавайки се върху предизвикателства като високите цени на енергията, регулаторната тежест и веригата за доставки в електрическата мобилност. Евродепутатите очакват Комисията да обърне сериозно внимание и бързо да предложи отговор на въпроса.

Още от "Политика"

Министърът на отбраната Атанас Запрянов: Със самолетите F-16 Block 70 придобиваме изцяло нова отбранителна система

В рамките на събитието приветствия отправиха Н. Пр. Х. Мартин Макдауъл, временно управляващ посолството на САЩ в София, представители на ВВС на САЩ, както и на компанията производител "Локхийд Мартин"

Прочетете повече прочетете повече

Министър-председателят Росен Желязков ще участва в редовното заседание на Европейския съвет

Европейските лидери ще обсъдят ключови теми като ситуацията в Украйна, следващата многогодишна финансова рамка, разширяването на ЕС, геоикономическите предизвикателства, европейската отбрана, миграцията и положението в Близкия изток

Прочетете повече прочетете повече

Премиерът Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори, притеснения относно приемането на еврото няма

На въпрос от страна на медиите по темата за замразените руски активи, премиерът Росен Желязков отбеляза, че предстои да се обсъжда как ще изглежда регламентът и акцентира върху необходимата правна сигурност

Прочетете повече прочетете повече

Борисов: ГЕРБ ще подкрепи само удължен бюджет. Последиците ще са тежки и вината за това е на Асен Василев и неговата хул

Няма да има увеличение на учителските и лекарските заплати, над 750 хил. хора с увреждания няма да си получат средствата, над 100 хил. асистенти няма да ги получат, над 400 хил. семейства няма да получат добавки

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени