ЕЦТП: Колата на НСО с Кирил Петков се е движила с близо 140 км/ч при катастрофата, в която загина човек

Ако автомобилът на НСО се е движел със скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално

Катастрофата на кола на НСО в Аксаково
Катастрофата на кола на НСО в Аксаково Източник: БГНЕС

Автомобилната катастрофа на 16 май, когато кола на Националната служба за охрана причини смъртен случай край Аксаково, се дължи на липсата на видимост, висока скорост и лоша преценка, пише в доклад на Европейския център за транспортни политики. Катастрофата стана по пътя Варна - Добрич в района на Аксаково. Загина шофьор, излизал от път без предимство, а жена му бе оперирана заради тежките си травми.

 

Според експертите от Европейския център за транспортни политики най-вероятно лошата преценка на шофьора на НСО е основната причина за настъпването на инцидента, като автомобилът се е движел с "превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната" при условия на ограничена видимост.

 

Независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението катастрофата е можело да бъде избегната, ако автомобилът на НСО се е движел със скорост между 50-70 км/ч. Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално. Грешка на шофьора е това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост, пише в доклада.

 

Шофьорът на блъснатата кола, независимо от това, че е бил на път без предимство, по всяка вероятност не е видял идващия срещу него автомобил. Той е бил ударен, след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището. Дали е бил спрял или не на знак "Стоп" няма никакво значение, защото при видимост от 53 м и връхлитащ го автомобил с над 140 км/ч шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%, посочват експертите в доклада.

 

Вината за инцидента трябва да се разглежда от всички възможни страни, без да се прехвърля изцяло на най-удобния виновен, а именно починалия при инцидента водач. Обвинението срещу него няма да предотврати бъдещи подобни инциденти, напомнят експертите от центъра за транспортни политики.

Още от "Политика"

Последни новини

Най-четени