Фандъкова с остра реакция заради изключването на метрото през "Слатина" от Плана за възстановяване

За сметка на проекти за Русе и БДЖ

Премиерът Кирил Петков и кметът на София Йорданка Фандъкова
Премиерът Кирил Петков и кметът на София Йорданка Фандъкова Източник: МС
"Информацията, че в редакцията на Плана за възстановяване и устойчивост, средствата за строителството на двата нови участъка на метрото са намалени, беше сред темите на разговорите ми в последните дни с министър-председателя г-н Петков и вицепремиера г-н Асен Василев", написа в страницата си във фейсбук кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя заяви, че заложените 360 млн. лв.  за разширенията през "Подуяне" и "Слатина" са намалени на 217 млн. лв.  Редакцията на Плана предвижда строителство само на 3-те км до кв. "Левски" и изключва участъка през "Слатина" до бул. "Цариградско шосе".
 
"Категоричната ми позиция, която защитих пред премиера и министъра на финансите, е, че завършването на третата линия на софийското метро не може да бъде отложено и се очаква от стотици хиляди софиянци. Освен това отрязването на 143 млн. лв. от метрото е изключително рисково за реализацията на националния план, защото за разлика от всички останали проекти,  метрото е напълно готово да стартира. Строителството на първия участък започва през март, а на втория през втората половина на годината. И двете разширения ще бъдат завършени до 2026 г., която е последната година за инвестиране на средствата от Плана", допълни Фандъкова.  
 
Тя припомни как пред нея Петков и Василев да заявили, че подкрепят строителството и на двата нови участъка. Приели са тезата ѝ, че строителството на метрото в София не трябва да спира. Двамата са дори са поели ангажимент да осигурят съфинансирането от държавния бюджет. "Очаквам Министерски съвет да гарантира това обещание със свое решение, за да бъдат сигурни столичани, че строителството, което започваме, ще бъде довършено", казва още Фандъкова.
 
Общият размер на средствата, които са нужни за изграждането на 9-те нови километра, е 769 млн. лв. – от тях 53% почти 410 млн. лв. се осигуряват от бюджета на Столична община, а 360 млн. лв. са заложените в Плана. "За сметка на отрязаните средствата за 6-те км метро през "Слатина" в частта "Транспортна свързаност" на Плана са включени проекти за закупуване на едноетажни и двуетажни влакове за БДЖ, бордово оборудване за железниците, системи за диспечерска централизация на линия Русе-Каспичан и интермодален терминал-железница-шосе в гр. Русе", написа още Фандъкова. 
 

Още от "Политика"

Премиерът Росен Желязков: Основната цел на Бюджет 2026 е стабилизирането на публичните финанси и подготовка за дългосроч

Наблюдаваме очакване за повече либерална икономика и същевременно повече социална подкрепа – повече възнаграждения и по-ниско преразпределение, добави министър-председателят

Прочетете повече прочетете повече

Парламентът отхвърли ветото на Радев върху промените, свързани с особения управител в "Лукойл"

Припомняме, че вчера Румен Радев наложи вето и върна за ново обсъждане в парламента промените в Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход, приети на 7 ноември

Прочетете повече прочетете повече

Бойко Борисов: Мога да гарантирам, че страната ни ще получи дерогация, защото сме надежден партньор на САЩ (ВИДЕО)

Нито Пеевски, нито Петков, нито Борисов може да си позволи да купи такава рафинерия. Спрете да се подвеждате по тези приказки, това е геостратегически обект, заяви лидерът на ГЕРБ

Прочетете повече прочетете повече

Терзиев предлага поскъпване и разширяване на зоните за платено паркиране, предстои обсъждане в СОС

Общинският съвет предстои да обсъди и промяна в структурата и числеността на администрацията на Столичната община, предложена от кмета на София Васил Терзиев

Прочетете повече прочетете повече

Радев наложи вето върху законовите промени за особения управител в „Лукойл“

Според съставителите на неговите мотиви промените в закона водят до "подкопаване на правовия ред в страната, противоречат на основни европейски правни норми и пораждат висок риск за публичните финанси"

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени