От "Информационно обслужване" опровергаха Асен Василев и заявиха в позиция, че дружеството "никога не се е занимавало с "организация на изборите".
В неделя съпредседателят на "Продължаваме промяната" Асен Василев каза пред NOVA, че "организацията, която се занимава реално с изборите, е "Информационно обслужване". Ръководителят е назначен преди 10 години от ГЕРБ и не е сменян нито по време на служебните кабинети на Радев, нито в кабинета "Петков", нито по време на кабинета "Денков".
В документа се посочва още, че Информационно обслужване никога не е "управлявало машините" за изборите, както твърди финансовият министър в оставка.
Изтъква се още, че компанията никога не е управлявала или съхранявала машините за гласуване.
Ето и цялата позиция на "Информационно обслужване":
Уважаеми колеги,
Във връзка с изявленията на съпредседателя на ПП "Продължаваме промяната" Асен Василев пред Нова ТВ в предаването "На фокус с Лора Крумова" за ролята на Информационно обслужване в изборния процес, заявяваме категорично следното:
Информационно обслужване никога не се е занимавало с "организация на изборите", както твърди г-н Василев.
Информационно обслужване никога не е "управлявало машините" за изборите, както отново той твърди в интервюто.
Изборите не се организират от един човек и още по-малко от изпълнителния директор на Информационно обслужване, без значение кой е той.
И тъй като очевидно предстоят поне 2 месеца на политически спекулации преди изборите, като професионална и национално отговорна компания Информационно обслужване държи да припомни отново на всички заинтересовани някои базисни факти относно изборния процес, защото все пак "Всеки има правото на собствено мнение, но никой няма правото на собствени факти":
Информационно обслужване не е имало и няма отношение към дейностите по техническо осигуряване на машинното гласуване със специализираните устройства за електронно машинно гласуване (СУЕМГ), включително конфигуриране, инсталиране и модифициране на софтуера.
Компанията никога не е управлявала или съхранявала машините, както и никога не е имала отношение към логистично осигуряване и техническо обслужване на машините, включително на място в СИК.
От въвеждането на машинния вот в България през 2014 г. до сега доставчик на машините за гласуване, осигуряването на тяхната техническа поддръжка, създаването и поддръжката на софтуера за машинно гласуване, логистика на доставката до СИК, включително и извън България, е компанията "Сиела Норма" АД, която е единствен партньор на производителя "Смартматик". Това е видно от профила на Централната избирателна комисия в информационна система ЦАИС ЕОП (https://app.eop.bg/buyer/28596) на Агенция за обществени поръчки (директно подчинена на министъра на финансите) - за всички избори ЦИК обявява процедура на договаряне, без предварително одобрение за възлагане на обществена поръчка за дейностите по техническо осигуряване на машинното гласуване със СУЕМГ директно със "Сиела Норма" АД.
В цитираните от г-н Василев избори през юли 2021 г. (за парламент) и ноември 2021 г.(за парламент, президент и вицепрезидент) Централната избирателна комисия отново обявява процедура за договаряне без предварително одобрение за възлагане на обществена поръчка със "Сиела Норма" АД (https://app.eop.bg/today/142287 и https://app.eop.bg/today/162014).
Съгласно Изборния кодекс, Информационно обслужване е изпълнител единствено на организацията и технологията на компютърната обработка на данните в РИК и в ЦИК от гласуването. Ролята на компанията в изборите е описана в чл. 57. (1) т. 33. (изм. – ДВ, бр. 88 от 2020 г.), според който Централната избирателна комисия "определя изискванията към организацията и технологията на компютърната обработка на данните от гласуването и към издаването на бюлетин с резултатите от изборите, включително от машинното гласуване, не по-късно от 55 дни преди изборния ден и възлага изпълнението на "Информационно обслужване" АД".
В заключение припомняме, че Информационно обслужване е участвало в компютърната обработка на всичките близо 90 парламентарни, местни, президентски избори и национални референдуми и от 2003 г. до този момент няма нито един факт или сигнал за непрофесионално свършена работа.
Нашата работа е прозрачна и всяка грешка би била лесно установима и видима - всички заинтересовани организации и лица имат възможност да проверяват въведените от нашите оператори изборни резултати по време на компютърната обработка с данните от изборните протоколи от СИК, качени сканирани и дигитализирани на официалната интернет страница на ЦИК.
Компютърната обработка на изборните резултати винаги е приемана без забележки или възражения от различните състави на ЦИК, както и от всички останали участници в изборния процес. ЦИК също е орган, чийто членове са представители на различни политически партии.
За Информационно обслужване
Информационно обслужване е българският национален системен интегратор на държавната администрация. Компанията изгражда, поддържа, развива и наблюдава работоспособността на информационните системи с национално значение. Информационно обслужване е основен партньор на държавните институции и изпълнява ключови проекти със стратегическо значение за България.
Дружеството е лидер на българския пазар в разработването, внедряването и поддържането на нови технологични решения. Компанията е първият сертифициран доставчик на удостоверителни услуги в България и е дългогодишен технологичен партньор на Централната избирателна комисия.
Информационно обслужване разполага с клонова структура, която покрива всички областни градове в България. В дружеството работят над 640 висококвалифицирани експерти в различни области на ИКТ сектора. Компанията е сертифицирана по международните стандарти ISO 9001:2015 за управление на качество, ISO/IEC 27001:2013 за управление на информационната сигурност, ISO/IEC 20000-1:2018 за управление на предоставяните ИТ услуги, ISO 37001:2016 за борба с подкупването и LSTI N°1642-131-V1.0 за издаване и управление на квалифицирани удостоверения за електронни подписи, електронни печати и квалифицирани електронни времеви печати.