ПП-ДБ с най-много похарчени пари за реклама в медии - близо 1 млн.! Разкешили са предимно в bTV и NOVA

Два дни преди изборите данните показват, че партиите и коалициите са похарчили за реклама 2 395 882 лв.

Христо Иванов, Асен Василев, Кирил Петков
Христо Иванов, Асен Василев, Кирил Петков Източник: БГНЕС

Коалицията "Продължаваме Промяната – Демократична България" измества всички формации по направени разходи, с инвестираните в медийна реклама 997 450 лева (и с ръст от над 800 хил. лева за последните 10 дни). Основният дял на тези средства е насочен към двете частни национални телевизии – bTV и NOVA. Това показват данни на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), който проследи средствата, които участниците в предизборната кампания са отделили за реклама в медиите.

 

Два дни преди изборите (към 30.03.) данните показват, че партиите и коалициите са отделили 2 395 882 лева (без ДДС). Това е ръст от над 1 млн. лева спрямо предходния период. Мониторингът включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

 

Кои партии похарчиха най-много? Обикновено в последните десет дни от кампанията винаги се наблюдава ръст в разходите за реклама. Тогава най-усилено се разпространяват партийните послания, за да стигнат до избирателите, които да се активизират и гласуват в изборния ден. И в тази кампания, в последните десет дни, се забелязва сериозен ръст на разходите за медийно отразяване.

 

Това се дължи в най-голяма степен на нарастването на разходите на коалицията "Продължаваме Промяната – Демократична България". Тя измества всички формации по направени разходи, с инвестираните в медийна реклама  997 450 лева (и с ръст от над 800 хил. лева за последните 10 дни).

 

Основният дял на тези средства е насочен към двете частни национални телевизии – bTV и NOVA. На второ място по разходи са съответно "Възраждане" – 373 211 лева, които са увеличили разходите си с над 100 хил. лв. за последните 10 дни. Те залагат основно на телевизионна реклама.

 

Следват ги ГЕРБ-СДС с 258 800 лева, като разходите на коалицията за реклама в проследяваните медии са нараснали с едва 2 хил.лева. От коалицията разпределят сравнително равномерно средствата си за реклама между видове медии – телевизии, онлайн и печатни медии.

Още от "Политика"

Софийската районна прокуратура протестира оправдателната присъда на Лена Бориславова

В съдебната зала не са станали ясни мотивите за определената присъда. Наблюдаващият прокурор ще допълни протеста, щом съставът на съда съобщи мотивите за решението си

Прочетете повече прочетете повече

Правителството прие Национална програма за предотвратяване и противодействие на трафика на хора и закрила на жертвите за

В рамките на Националната програма за 2025 г. се предвижда устойчивото функциониране и надграждане на специализираните услуги за жертви в София, Варна и Бургас

Прочетете повече прочетете повече

Вицепремиерът Караджов: GIS системите са важни за ключови реформи като единния билет и високоскоростния интернет до малк

Гроздан Караджов каза още, че много важно е мястото на Географските информационни системи в развитието на Единната информационна точка

Прочетете повече прочетете повече

КС: Председателят на НС не може еднолично да отклонява предложение за провеждане на референдум

На 9 май Радев предложи да се проведе национален референдум, на който гражданите да отговорят на въпроса: "Съгласни ли сте България да въведе единната европейска валута "евро" през 2026 г.?"

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени