ПП-ДБ с най-много похарчени пари за реклама в медии - близо 1 млн.! Разкешили са предимно в bTV и NOVA

Два дни преди изборите данните показват, че партиите и коалициите са похарчили за реклама 2 395 882 лв.

Христо Иванов, Асен Василев, Кирил Петков
Христо Иванов, Асен Василев, Кирил Петков Източник: БГНЕС

Коалицията "Продължаваме Промяната – Демократична България" измества всички формации по направени разходи, с инвестираните в медийна реклама 997 450 лева (и с ръст от над 800 хил. лева за последните 10 дни). Основният дял на тези средства е насочен към двете частни национални телевизии – bTV и NOVA. Това показват данни на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), който проследи средствата, които участниците в предизборната кампания са отделили за реклама в медиите.

 

Два дни преди изборите (към 30.03.) данните показват, че партиите и коалициите са отделили 2 395 882 лева (без ДДС). Това е ръст от над 1 млн. лева спрямо предходния период. Мониторингът включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

 

Кои партии похарчиха най-много? Обикновено в последните десет дни от кампанията винаги се наблюдава ръст в разходите за реклама. Тогава най-усилено се разпространяват партийните послания, за да стигнат до избирателите, които да се активизират и гласуват в изборния ден. И в тази кампания, в последните десет дни, се забелязва сериозен ръст на разходите за медийно отразяване.

 

Това се дължи в най-голяма степен на нарастването на разходите на коалицията "Продължаваме Промяната – Демократична България". Тя измества всички формации по направени разходи, с инвестираните в медийна реклама  997 450 лева (и с ръст от над 800 хил. лева за последните 10 дни).

 

Основният дял на тези средства е насочен към двете частни национални телевизии – bTV и NOVA. На второ място по разходи са съответно "Възраждане" – 373 211 лева, които са увеличили разходите си с над 100 хил. лв. за последните 10 дни. Те залагат основно на телевизионна реклама.

 

Следват ги ГЕРБ-СДС с 258 800 лева, като разходите на коалицията за реклама в проследяваните медии са нараснали с едва 2 хил.лева. От коалицията разпределят сравнително равномерно средствата си за реклама между видове медии – телевизии, онлайн и печатни медии.

Още от "Политика"

Борисов: Петко Николов няма да е особен управител на "Лукойл". Очакваме днес да получим дерогацията от САЩ

Лидерът на ГЕРБ подчерта, че името на особения управител вече е известно и ще бъде съобщено от премиера Желязков след заседанието на Съвета по сигурност, свикано спешно в в 13 ч. днес

Прочетете повече прочетете повече

Министърът на образованието Красимир Вълчев свиква среща на образователните медиатори от област Пловдив

По-късно през деня, от 12:00 ч., министър Красимир Вълчев ще открие новоизградения STEM център в Основното училище "Георги С. Раковски" в село Болярци

Прочетете повече прочетете повече

Премиерът Росен Желязков: Основната цел на Бюджет 2026 е стабилизирането на публичните финанси и подготовка за дългосроч

Наблюдаваме очакване за повече либерална икономика и същевременно повече социална подкрепа – повече възнаграждения и по-ниско преразпределение, добави министър-председателят

Прочетете повече прочетете повече

Парламентът отхвърли ветото на Радев върху промените, свързани с особения управител в "Лукойл"

Припомняме, че вчера Румен Радев наложи вето и върна за ново обсъждане в парламента промените в Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход, приети на 7 ноември

Прочетете повече прочетете повече

Бойко Борисов: Мога да гарантирам, че страната ни ще получи дерогация, защото сме надежден партньор на САЩ (ВИДЕО)

Нито Пеевски, нито Петков, нито Борисов може да си позволи да купи такава рафинерия. Спрете да се подвеждате по тези приказки, това е геостратегически обект, заяви лидерът на ГЕРБ

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени