ПП-ДБ с най-много похарчени пари за реклама в медии - близо 1 млн.! Разкешили са предимно в bTV и NOVA

Два дни преди изборите данните показват, че партиите и коалициите са похарчили за реклама 2 395 882 лв.

Христо Иванов, Асен Василев, Кирил Петков
Христо Иванов, Асен Василев, Кирил Петков Източник: БГНЕС

Коалицията "Продължаваме Промяната – Демократична България" измества всички формации по направени разходи, с инвестираните в медийна реклама 997 450 лева (и с ръст от над 800 хил. лева за последните 10 дни). Основният дял на тези средства е насочен към двете частни национални телевизии – bTV и NOVA. Това показват данни на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), който проследи средствата, които участниците в предизборната кампания са отделили за реклама в медиите.

 

Два дни преди изборите (към 30.03.) данните показват, че партиите и коалициите са отделили 2 395 882 лева (без ДДС). Това е ръст от над 1 млн. лева спрямо предходния период. Мониторингът включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

 

Кои партии похарчиха най-много? Обикновено в последните десет дни от кампанията винаги се наблюдава ръст в разходите за реклама. Тогава най-усилено се разпространяват партийните послания, за да стигнат до избирателите, които да се активизират и гласуват в изборния ден. И в тази кампания, в последните десет дни, се забелязва сериозен ръст на разходите за медийно отразяване.

 

Това се дължи в най-голяма степен на нарастването на разходите на коалицията "Продължаваме Промяната – Демократична България". Тя измества всички формации по направени разходи, с инвестираните в медийна реклама  997 450 лева (и с ръст от над 800 хил. лева за последните 10 дни).

 

Основният дял на тези средства е насочен към двете частни национални телевизии – bTV и NOVA. На второ място по разходи са съответно "Възраждане" – 373 211 лева, които са увеличили разходите си с над 100 хил. лв. за последните 10 дни. Те залагат основно на телевизионна реклама.

 

Следват ги ГЕРБ-СДС с 258 800 лева, като разходите на коалицията за реклама в проследяваните медии са нараснали с едва 2 хил.лева. От коалицията разпределят сравнително равномерно средствата си за реклама между видове медии – телевизии, онлайн и печатни медии.

Още от "Политика"

Очаква се предложението за размера на минималната заплата за 2026 г., експерти коментираха запазването на сегашния механ

Социалният министър Борислав Гуцанов вече обясни, че ако остане сегашният механизъм, МРЗ за следващата година ще бъде около 1200 лв.

Прочетете повече прочетете повече

Министър Гроздан Караджов съобщи за автомобил, карал със скорост между 190 и 210 километра в час по АМ "Тракия" (ВИДЕО)

Подадох сигнал в Пътна полиция и нарушителят беше спрян на входа на град Бургас! Подадохме заедно със служителя на НСО сведение, за да дадем шанс на органите да санкционират нарушителя

Прочетете повече прочетете повече

МЗ въвежда електронна система за управление на имунизациите и намалява административната тежест за лекарите

Въвеждането на електронната система премахва редица досегашни задължения за лекарите, като годишните планове и отчетите на хартиен носител

Прочетете повече прочетете повече

Номинационната комисия за КПК определи датата за изслушване на членовете

Подадена е декларация от председателя на Комисията по досиетата, че при извършената проверка не са открити документи за принадлежност на Натина-Зиколова към органите на Държавна сигурност

Прочетете повече прочетете повече

Бившият вътрешен министър Калин Стоянов пита Радев защо е помилван "Българският Ескобар"

Помилваният от президентската институция през 2022 г. Огнян "Тополнишкия" отново е задържан през февруари 2025 г. от служители на ГДБОП, този път в момент на сделка с 4 кг кокаин

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени