ПП-ДБ с най-много похарчени пари за реклама в медии - близо 1 млн.! Разкешили са предимно в bTV и NOVA

Два дни преди изборите данните показват, че партиите и коалициите са похарчили за реклама 2 395 882 лв.

Христо Иванов, Асен Василев, Кирил Петков
Христо Иванов, Асен Василев, Кирил Петков Източник: БГНЕС

Коалицията "Продължаваме Промяната – Демократична България" измества всички формации по направени разходи, с инвестираните в медийна реклама 997 450 лева (и с ръст от над 800 хил. лева за последните 10 дни). Основният дял на тези средства е насочен към двете частни национални телевизии – bTV и NOVA. Това показват данни на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), който проследи средствата, които участниците в предизборната кампания са отделили за реклама в медиите.

 

Два дни преди изборите (към 30.03.) данните показват, че партиите и коалициите са отделили 2 395 882 лева (без ДДС). Това е ръст от над 1 млн. лева спрямо предходния период. Мониторингът включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

 

Кои партии похарчиха най-много? Обикновено в последните десет дни от кампанията винаги се наблюдава ръст в разходите за реклама. Тогава най-усилено се разпространяват партийните послания, за да стигнат до избирателите, които да се активизират и гласуват в изборния ден. И в тази кампания, в последните десет дни, се забелязва сериозен ръст на разходите за медийно отразяване.

 

Това се дължи в най-голяма степен на нарастването на разходите на коалицията "Продължаваме Промяната – Демократична България". Тя измества всички формации по направени разходи, с инвестираните в медийна реклама  997 450 лева (и с ръст от над 800 хил. лева за последните 10 дни).

 

Основният дял на тези средства е насочен към двете частни национални телевизии – bTV и NOVA. На второ място по разходи са съответно "Възраждане" – 373 211 лева, които са увеличили разходите си с над 100 хил. лв. за последните 10 дни. Те залагат основно на телевизионна реклама.

 

Следват ги ГЕРБ-СДС с 258 800 лева, като разходите на коалицията за реклама в проследяваните медии са нараснали с едва 2 хил.лева. От коалицията разпределят сравнително равномерно средствата си за реклама между видове медии – телевизии, онлайн и печатни медии.

Още от "Политика"

Премиерът Желязков разпореди денонощно наблюдение на река Струма и водосбора й по цялото течение от язовир Студена

Областният управител на Област Благоевград Георги Динев докладва на премиера, че е сформиран кризисен щаб, в който участват всички отговорни институции и местните власти

Прочетете повече прочетете повече

Владислав Горанов за ултиматума на БСП-ОЛ: Нищо не е на всяка цена

От седмици се говори, че ПП-ДБ искат да рестартират бунтарските настроения от 2020 г., но ситуацията не е същата. Няколко седмици преди един от най-успешните проекти – влизането в еврозоната, да оставиш държавата без власт е безотговорно, разясни Горанов

Прочетете повече прочетете повече

Атанас Зафиров: Ще преосмислим участието си в кабинета, ако от бюджета отпаднат договорените социални придобивки

Поели сме конкретни ангажименти към българските граждани. Затова участваме в тази формула на управление, добави председателят на БСП

Прочетете повече прочетете повече

Министърът на външните работи Георг Георгиев проведе среща с посланиците на държавите–членки на ЕС в София

България приветства продължаващите усилия на Съединените щати и президента Тръмп за постигане на справедлив и траен мир в Украйна, заяви той

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени