Днес видяхме една координирана акция от страна на БСП и "Демократична България" относно концесията на летище София. Тази коалиция я видяхме още на последните кметски избори в София. Двете партии днес с еднакви опорни точки атакуваха концесията на летище София. Тези опорни точки обаче са некомпетентност, несъстоятелност и неграмотност. Това заяви на брифинг министърът на транспорта и кандидат за депутат за ГЕРБ Росен Желязков по повод договора за концесия на летище София. "Договорът за концесията на летище София беше подписан юли миналата година. Процедурата трая около 2-3 години. През тези години бяхме свидетели на много опити на БСП да компрометират процедурата и да я спрат с различни по формулата си атаки. От миналата година досега тече т.нар. преходен период, в рамките на който трябва да се изпълнят предварителни условия, които са ангажимент на двете страни – българската държава и концесионерът, за да започне ефективната дата. Това означава концесионерът да замести досегашния летищен оператор", разкри той.
"Предвижда се първоначално плащане от 660 млн. с ДДС. Това е безусловно плащане, което трябва да се изпълни до юли тази година. С финансиращите институции е заявена готовността това да стане още в рамките на този месец. Инвестиционната програма предвижда 624 млн. инвестиции, като в рамките на първите години и изграждането на нов "Терминал 3" на летището, годишно концесионно възнаграждение за 35 години ежегодно в размер по-голям от 32% от приходите, но не по-малко от 24,5 млн. евро на година. Сумарно тези плащания в най-малкия си размер гарантират, че летище София през следващите през следващите 35 години ще бъде финансирано с близо 2 млрд. Само първоначалното концесионно плащане от 660 млн. с ДДС ще плати авансово за 35 години напред два пъти по-голям размер, отколкото летище София е получавало до този момент за предходните години, когато общият размер на приходите е бил 88 млн. евро или 4 млн. евро. Само с авансовото плащане ще бъдат платени за 35 години напред 8 млн. евро на година. Виждате, че има само полза за българската държава", категоричен бе Желязков.
"Българската държава не само няма да бъде ощетена от този договор, а ще се възползва от него и то в момент на пандемия, от която най-тежко пострада точно този сектор. Летище София остава 100% публична държавна собственост. Просто концесионерът ще бъде летищен оператор. Аз се чудя защо двете партии не дадоха днес обща пресконференция. С техните твърдения те показват, че са дълбоко провинциални политици и изобщо не им пука за чуждестранните инвестиции, както и за просперитета на българската държава и народ", завърши Росен Желязков.