Тагарев: Авиошоуто е било посветено на 35 години от въвеждането в експлоатация в България на самолетите МиГ-29, не трябваше да се провежда

Той подчерта, че след смъртта на пилота Валентин Терзиев през 2021 г. никой не е понесъл отговорност и според него, когато стават такива инциденти не може никой да не е отговорен за тях

Тодор Тагарев
Тодор Тагарев Източник: МО

Бившият министър на отбраната Тодор Тагарев коментира в студиото на БНТ катастрофата с учебния изтребител L-39 ZA, при която загинаха старши лейтенант Венцислав Дункин и майор Петко Димитров. Инцидентът се случи по време на подготовката за отбелязването на 20 години от членството на България в НАТО. Според Тагарев, подобни инциденти в българската авиация се случват често, предвид ограниченото количество летателни часове, които българските пилоти натрупват.

 

Той обаче заяви, че според него това шоу не е трябвало да се провежда предвид тежкото състояние на военната ни авиация, която едва изпълнява минималната си задача по охрана на въздушното ни пространство. Той освен това каза, че едва след катастрофата е станало ясно, че това авиошоу е посветено на 20 години от членството на България в НАТО. Според него първоначално авиошоуто е било посветено на 35 години от въвеждането в експлоатация в България на самолетите МиГ-29.

 

Тагарев подчерта, че в последните три години България е загубила трима пилоти, което е твърде много за такъв период. Той отбеляза, че при предишните два случая причините за катастрофите не са били напълно изяснени, което според него представлява сериозен пропуск. Според Тагарев, ако и тази катастрофа не е причинена от техническа неизправност, вероятно става дума за човешка грешка, а за такива проблеми трябва да се вземат допълнителни мерки за предотвратяване на бъдещи инциденти.

 

Той подчерта, че след смъртта на пилота Валентин Терзиев никой не е понесъл отговорност и според него, когато стават такива инциденти не може никой да не е отговорен за тях. Припомняме, че Терзиев  загина по време на нощно учение с изтребител МиГ-29, който падна на 9 юни 2021 г. в морето край Шабла. По случая бяха обвинени двама военнослужещи за причиняване на смърт заради немарливост. През септември миналата година обаче Военната прокуратура прекрати разследването с мотив, че не може да се търси дисциплинарна отговорност от длъжностни лица от Военновъздушните сили заради изтекла давност.

 

Бившият министър заяви, че не може да се правят заключения относно причината за инцидента, без да се разгледат всички възможности. Според него, пилотите са изпълнявали сложен маньовър, и ако не е имало техническа неизправност или сблъсък с птица, възникват въпроси относно тяхната подготовка за такъв вид маньовър.

Още от "Политика"

Андрей Ковачев: Категорично този път има сигнали, че ще бъдат махнати всички пречки за приемането ни в Шенген и по суша

Ковачев коментира, че се очаква с голям интерес утрешната среща, в Будапеща, на министрите на вътрешните работи на България, Румъния и Австрия

Прочетете повече прочетете повече

ИТН разговаря с БСП за подкрепа на кандидатурата на Силви Кирилов за председател на НС

Йорданов коментира критиките, свързани с влизането на Кирилов в "домовата книга": "Нито ние, нито БСП участвахме в тези изключително глупави поправки в Конституцията"

Прочетете повече прочетете повече

След политическите си назначения в КС Радев повторно го сезира за промените в Конституцията, извършени от 49-ото НС

В искането си до Конституционния съд държавният глава отбелязва, че повторното сезиране ще даде възможност да бъдат изяснени редица спорни моменти

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени