Вицепремиерът Караджов: Железопътните депа в София, Пловдив и Горна Оряховица ще бъдат основните бази за поддръжка на новите влакове

Без модерни експлоатационни бази новият подвижен състав ще бъде изложен на риск от по-бързо амортизиране и вандализъм, подчерта вицепремиерът

Гроздан Караджов на посещение в жп депа
Гроздан Караджов на посещение в жп депа Източник: Пресцентър на МТС

Железопътните депа в София, Пловдив и Горна Оряховица ще бъдат основните бази за ежедневна поддръжка и съхранение на новите 60 мотрисни влака на "Шкода" и "Алстом", които се очаква да пристигнат в България през следващата година. Това заяви заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на посещение в депата на БДЖ–Пътнически превози в Русе, Горна Оряховица и Мездра.

 

"До доставката на новите влакове трябва да сме осигурили надеждни места за тяхното съхранение и поддръжка. Без модерни експлоатационни бази новият подвижен състав ще бъде изложен на риск от по-бързо амортизиране и вандализъм", подчерта Караджов.

 

Той напомни, че депата на БДЖ са изградени преди повече от 60 години и оттогава не са модернизирани. В сегашния си вид те не отговарят на изискванията за обслужване на новите електрически мотриси.

 

Гроздан Караджов на посещение в жп депа
Гроздан Караджов на посещение в жп депа Източник: Пресцентър на МТС

"Въпреки остарялата инфраструктура, в предприятията са натрупани ценен опит и умения от персонала на БДЖ–Пътнически превози, които ще станат основа за новия модел на експлоатационна поддръжка. Грохнали са сградите и машините, но железничарският дух е жив в сърцата и душите на железничарите от БДЖ", допълни той.

 

"Наличните халета са твърде къси, не разполагаме с машини за измиване на влаковете, нито с вакуумни системи за почистване на тоалетните, а остават по-малко от шест месеца до началото на доставките на новите мотрисни влакове. Затова трябва спешно да започнем ремонтите и разширяването на халетата, съобразени с габаритите и технологичните изисквания на новите влакове", посочи вицепремиерът.

 

Караджов отбеляза, че ще настоява в бюджета за 2026 г. да бъдат осигурени средства не само за трите основни депа – София, Пловдив и Горна Оряховица, но и за още пет спомагателни експлоатационни точки за обслужване на пътническите влакове в крайни точки от маршрутите им – във Видин, Русе, Варна, Бургас и София.

 

"Без адекватни условия за поддръжка и опазване на новия подвижен състав ще похабим инвестиция от почти два милиарда лева. Трябва да действаме незабавно", категоричен бе Караджов.

 

Още от "Политика"

Националният съвет на ПП избра Николай Денков за зам.-председател на партията

В края на септември Асен Василев беше избран единодушно за председател на ПП "Продължаваме промяната". Общото събрание на формацията избра изцяло обновен Изпълнителен съвет и направи промени в Устава на партията

Прочетете повече прочетете повече

Премиерът Желязков: Задача на всяко държавно управление е да изгражда авторитета на българския воин

Премиерът припомни също творбата на патриарха на българската литература Иван Вазов "Новото гробище над Сливница", което прославя загиналите в борбата воини и показва преклонението на народа ни към техния подвиг

Прочетете повече прочетете повече

Обществените и природните науки помагат на децата да разбират технологиите, а изкуствата – да развиват креативност

Това каза министър Красимир Вълчев при откриването на конференция, посветена на иновациите в образованието в ерата изкуствения интелект

Прочетете повече прочетете повече

Силви Кирилов приема оставката на Обществения съвет за Национална детска болница

Формираните внушения за липса на прозрачност не допринасят за постигане на по-добър резултат и имат потенциала да засилят общественото недоверие към проект, който българските граждани очакват от години, пишат от МЗ

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени