
"Николай Събев, който е собственик на най-голямата фирма за пощенски и куриерски услуги в България стана министър на транспорта и комуникациите в новото българско правителство. Неговата фирма "Еконт" е най-големият конкурент на държавната фирма "Български пощи". Тя от своя страна е под ръководството именно на Министерството на транспорт и не само, че министърът на транспорта и комуникациите е неин принципал, но и има 100 процентов пряк контрол върху работата на пощенската служба на страната". Така започва статията на брюкселският сайт Еureporter.
Изданието допълва, че тези факти според юристи поставят новия министър в крещят конфликт на интереси и питат чии интереси ще защитава Събев - на националната пощенска служба или на своята собствена фирма? Освен това припомнят и старата българска поговорка "все едно да пуснеш лисица в кокошарника".
Еureporter припомня и за рекордните дарения, които Събев направи по време на предизборната кампания на "Продължаваме Промяната", като подчертават, че те стават факт, след като в национален ефир Кирил Петков заявява, че именно русенецът ще е неговата номинация за министър на транспорта и съобщенията.
"Първото дарение в размер на 100 000 лв. (50 000 €) беше направено буквално дни след като един от лидерите на партията и настоящ премиер Кирил Петков обяви публично по телевизията, че Събев е номинацията на партията за министър на транспорта и съобщенията. Второто дарение от 210 000 лв. (105 000 €) отново беше направено дни след като Събев беше номиниран за бъдещ министър от Кирил Петков.", пише брюкселският сайт.
Изданието подчертава, че последното дарение на Събев се е превърнало в "най-голямото дарение в историята на България правено по време на политическа предизборна кампания", а именно тези действия предизвикват основателни съмнения дали Николай Събев е купил министерския си пост чрез даренията към партията, която е основана от премиера Кирил Петков и финансовия министър Асен Василев.
Еureporter накратко пише и част от биографията на Николай Събев - завършил Военноморска академия във Варна и УНСС в София. Професионалната му кариера в частния сектор започва през 1993 г., а преди това е бил търговски директор в Държавно предприятие "Българско речно корабоплаване”. Съавтор е на учебник.