НАТО разработва "сухопътни коридори", вкл. през България, за американските войски в случай на война с Русия

Според съществуващите планове американските войски трябва да дебаркират в пристанищата и да се отправят по суша към източните флангове на НАТО

НАТО-Русия сблъсък
НАТО-Русия сблъсък Източник: Telegram

НАТО разработва множество "сухопътни коридори" за насочване на американските войски и оръжия към фронтовите линии в случай на голяма сухопътна война с Русия.

 

Според The Daily Telegraph, позовавайки се на свои източници, според разработените в момента планове американските войници ще акостират в едно от пет определени за целта пристанища. След това те ще бъдат изпратени по предварително планирани логистични маршрути, за да се противодейства на евентуална атака от страна на Москва.

 

"Сухопътните коридори" се разработват на фона на предупрежденията на висшето ръководство на Алианса, че западните правителства трябва да се подготвят за конфликт с Русия през следващите две десетилетия.

 

"Сухопътни коридори" за американците
Логистичните маршрути се превърнаха в ключов приоритет, след като лидерите на НАТО се договориха на срещата на върха във Вилнюс миналата година да обучат 300 000 войници, които ще бъдат в повишена готовност за защита на алианса.

 

НАТО-вски войски
НАТО-вски войски Източник: NATO

Съществуващите планове изискват американските войски да акостират в нидерландските пристанища преди и след това да бъдат превозени с влак през Германия до Полша. В случай на руска инвазия в НАТО, американските войски ще пристигнат в пристанището на Ротердам и след това ще бъдат изпратени на изток.

 

Но НАТО се съгласява да разшири маршрутите до други пристанища, за да се увери, че Русия не може да прекъсне сухопътните комуникационни линии.

 

"Украйна страда много от тези руски ракетни атаки с голям обсег срещу логистичните системи", заяви генерал-лейтенант Александър Солфранк, ръководител на Главното управление по логистиката на НАТО (JSEC).

 

Ген.-лейт. Александър Солфранк
Ген.-лейт. Александър Солфранк Източник: NATO

Ако силите на НАТО, идващи от Нидерландия, бъдат ударени от руски бомбардировки или силите на Москва унищожат северноевропейските пристанища, Алиансът ще се съсредоточи върху пристанищата на Италия, Гърция и Турция.

 

От италианските пристанища американските войски могат да преминават по суша през Словения, Хърватия и Унгария, която има обща граница с Украйна.

 

Подобни планове съществуват и за транспортиране на сили от турски и гръцки пристанища през България и Румъния, за да стигнат до източния фланг на Алианса.

 

Разработват се и планове за транспортиране на войски през пристанища на Балканите, както и през Норвегия, Швеция и Финландия.

 

В тези коридори военните няма да бъдат ограничавани от местните разпоредби и ще могат да превозват стоки свободно без обичайните ограничения.

 

НАТО проверява заплахата за логистиката
През последните пет години JSEC провежда инспекции, за да идентифицира различни маршрути, които биха могли да бъдат използвани за доставяне на войски за борба с руска инвазия. Пристанищата в Северна Европа, като Нидерландия, Германия и балтийските държави, се считат за особено уязвими от руски ракетни атаки.

 

"Всичко е създадено по такъв начин, че да има необходимата стабилност - надеждност и резерви", каза Солфранк.

 

След предупрежденията, че НАТО разполага само с 5% от необходимата противовъздушна отбрана за покриване на източния си фланг, командирът на JSEC е загрижен за способностите "земя-въздух" за защита на ключовите си логистични центрове.

 

"Оценявайки руската война в Украйна, забелязахме, че Русия атакува украински логистични бази. Това води до извода, че огромни логистични бази ще бъдат атакувани и унищожени първи в конфликтна ситуация. Що се отнася до противовъздушната отбрана... Винаги не е достатъчно. Не мога да си представя ситуация, в която да имаш достатъчно противовъздушна отбрана. Това е добър пример за прилагането на военния принцип: "Ако искаш да си силен навсякъде, никъде не си силен", каза Солфранк.

 

 

Още от "Разкрития"

Последни новини

Най-четени