Ройтерс разобличи "Промяната": Русия започва доставки на втечнен газ за България

По данни на търговците България потребява около 30 000-35 000 тона втечнен нефтен газ месечно

Руски втечнен газ
Руски втечнен газ Източник: РИА Новости

Според търговци и статистиката на Refinitiv Eikon руските износители ще започнат да доставят втечнен нефтен газ (LPG) за България през черноморското пристанище Поти в Грузия през юли, тъй като традиционните маршрути за износ остават затворени, съобщава "Ройтерс".

 

Русия спря доставките на втечнен нефтен газ за Украйна на 24 февруари, когато изпрати войски в страната в рамките на така наречената от Москва "специална военна операция", и също така спря железопътния транзит на втечнен нефтен газ за Румъния, Унгария и Молдова през Украйна, което принуди износителите да търсят нови маршрути.

 

Финландия, друг голям маршрут за износ на руски втечнен нефтен газ, е намалила рязко покупките, според данни на Refinitiv. Миналата година Русия е изнесла 25% от своя втечнен нефтен газ за Украйна и Финландия.

Този месец около 3 000 тона втечнен нефтен газ от Сургут ще бъдат транспортирани с железопътен транспорт до грузинския град Поти, а след това с морски ферибот до българския град Варна, според данните на Refinitiv Eikon за железопътния транспорт. Газпром (GAZP.MM) и Сургутнефтегаз (SNGS.MM) доставят своите втечнени нефтени газове от Сургут.

 

"Обмислят се доставки на втечнен газ през Поти поради ограничените възможности за продажби по другите основни маршрути за износ", заяви източник от индустрията.

 

По данни на търговците България потребява около 30 000-35 000 тона втечнен нефтен газ месечно. Тя произвежда сама около 10 000 тона втечнен нефтен газ месечно, а останалите внася от Румъния и Русия.

Ограничените възможности за износ доведоха до спад на руските доставки на втечнен нефтен газ за чужбина до 250 000 тона през май от около 370 000 тона месечно в началото на 2022 г., според данни на Refinitiv Eikon.

 

Железопътните доставки на втечнен нефтен газ от Сургут през грузинския град Поти за България са с около 50 % по-високи от доставките за ЕС през Украйна, като цената на железопътния маршрут от Сургут до Поти е около 260-280 долара на тон, а на фериботната услуга между Поти и Варна - 130-150 долара на тон, според оценки на търговците.

 

Въпреки това доставките, изпращани по този маршрут, все още изглеждат изгодни в сравнение с продажбите на вътрешния пазар поради спада на цените на втечнения газ в Русия, твърдят търговците.

 

Още от "Разкрития"

Британското разузнаване: Москва наема гангстери и крайнодесни екстремисти за извършване на диверсии на Запад

От гледна точка на щетите досега случващото се е незначително, но от гледна точка на тактиката е много сериозно, защото са станали много по-безразсъдни

Прочетете повече прочетете повече

Киев разкри мрежа от агенти, планирали убийството на президента Зеленски, шефа на СБУ Малюк и на ГУРМО Кирил Буданов

Съобщава се, че една от задачите на разузнавателната мрежа е била да търси екзекутори сред военните, близки до сигурността на президента, способни да вземат Зеленски за заложник и след това да го убият

Прочетете повече прочетете повече

The Insider: Бивш руски военен и съпругата му от ГРУ са организирали саботажи в натовски държави, вкл. България

Подразделение № 29155 на ГРУ е организирало бомбени атентати в страни от Европейския съюз от 2011 г. насам, а първата диверсия е извършена в склад в България

Прочетете повече прочетете повече

Теменужка Петкова: Документите, показани от групата "Българските елфи", нямат нищо общо с Пътната карта за изграждането

Бившият министър отхвърли и тезата, че с изграждането на тръбата България била обслужила интересите на Русия за заобикалянето на Украйна при преноса на газ, което е позволило на Путин да нападне Киев

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени