Как може да се регулира управлението на електрически тротинетки

Адриана Топурска, директор на Дирекция "Информационно обслужване" в Община Благоевград, обясни, че в града в края на миналата година са приети правила за движение на електрически превозни средства

Електрически тротинетки
Електрически тротинетки Източник: Zonanews

Тротинетките са 200 пъти по-опасни от автомобилите. Това посочват експерти, които заедно с лекари у нас, призовават и за ограничения на този тип превозни средства. Здравният икономист и член на УС на Фондация "Съвет за мозъчно здраве" Аркади Шарков коментира в студиото на NOVA темата ще доведат ли регулациите за управление на тротинетки до намаляване на инцидентите.

 

По думите му информацията, че тротинетките са в пъти по-опасни от автомобилите, е извлечена на база на изследвания в САЩ, обясни той. И припомни, че отвъд Океана пътищата са доста по-добри от нашите, а освен това има и регулации и по-отговорно потребителско поведение. 

 

Шарков подчерта, че според данните на неговата фондация в 30 до 50% от случаите падането от тротинетка води до черепно-мозъчни травми. Възраствият профил на водачите е между 20 и 35 години и те са основно мъже. Фактор при подобни инциденти е и скоростта, която често се превишава. 

 

Според него, тъй като именно скоростта, с която се управлява тротинетката, трудно се "хваща", трябва да се поставя някакъв чип или друго устройство, което да ограничава или да блокира превозното средство. Той подчерта, че поставянето на регистрационни номера също не е лоша идея. "Това е поемане на отговорност. Категоризацията им към шофьорската книжка също е вариант. И не на последно място - трябва да има и застраховка", категоричен е той. 

 

На много места в България общините забраниха или планират да забранят тротинетките, но вече има категорично мнение, че с тези забрани нищо няма да се постигне. 

 

Адриана Топурска, директор на Дирекция "Информационно обслужване" в Община Благоевград, обясни, че в града в края на миналата година са приети правила за движение на електрически превозни средства. Част от тях са въвеждане на минимална възраст на водачите - 14 години. Водачите между 14 и 18-годишна възраст трябва да носят каска. Освен това се ограничава и скоростта на движение - до 25 км/ч, както и зоните, в които може да се карат електрически превозни средства могат, заяви тя. 

Още от "Благоевград"

Премиерът Желязков: Осъждаме нарушаването на въздушното пространство на Полша, трябват сериозни гаранции за сигурност на

В отговор на въпрос от медиите министър-председателят заяви, че към момента няма основание за активиране на член 5 от Договора за НАТО

Прочетете повече прочетете повече

Информационна среща в Благоевград: България е готова за въвеждане на еврото от 1 януари 2026 г.

Събитието е част от националната информационна кампания, насочена към разясняване на ключовите аспекти и ползи от присъединяването на страната ни към еврозоната

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени