Как може да се регулира управлението на електрически тротинетки

Адриана Топурска, директор на Дирекция "Информационно обслужване" в Община Благоевград, обясни, че в града в края на миналата година са приети правила за движение на електрически превозни средства

Електрически тротинетки
Електрически тротинетки Източник: Zonanews

Тротинетките са 200 пъти по-опасни от автомобилите. Това посочват експерти, които заедно с лекари у нас, призовават и за ограничения на този тип превозни средства. Здравният икономист и член на УС на Фондация "Съвет за мозъчно здраве" Аркади Шарков коментира в студиото на NOVA темата ще доведат ли регулациите за управление на тротинетки до намаляване на инцидентите.

 

По думите му информацията, че тротинетките са в пъти по-опасни от автомобилите, е извлечена на база на изследвания в САЩ, обясни той. И припомни, че отвъд Океана пътищата са доста по-добри от нашите, а освен това има и регулации и по-отговорно потребителско поведение. 

 

Шарков подчерта, че според данните на неговата фондация в 30 до 50% от случаите падането от тротинетка води до черепно-мозъчни травми. Възраствият профил на водачите е между 20 и 35 години и те са основно мъже. Фактор при подобни инциденти е и скоростта, която често се превишава. 

 

Според него, тъй като именно скоростта, с която се управлява тротинетката, трудно се "хваща", трябва да се поставя някакъв чип или друго устройство, което да ограничава или да блокира превозното средство. Той подчерта, че поставянето на регистрационни номера също не е лоша идея. "Това е поемане на отговорност. Категоризацията им към шофьорската книжка също е вариант. И не на последно място - трябва да има и застраховка", категоричен е той. 

 

На много места в България общините забраниха или планират да забранят тротинетките, но вече има категорично мнение, че с тези забрани нищо няма да се постигне. 

 

Адриана Топурска, директор на Дирекция "Информационно обслужване" в Община Благоевград, обясни, че в града в края на миналата година са приети правила за движение на електрически превозни средства. Част от тях са въвеждане на минимална възраст на водачите - 14 години. Водачите между 14 и 18-годишна възраст трябва да носят каска. Освен това се ограничава и скоростта на движение - до 25 км/ч, както и зоните, в които може да се карат електрически превозни средства могат, заяви тя. 

Още от "Благоевград"

Министър Вълчев откри нови STEM центрове, училищни сгради и спортни площадки в три благоевградски общини

В събитията се включиха кметовете на Гоце Делчев - Владимир Москов, на Гърмен - Ибрахим Пингов, на Разлог – Красимир Герчев, Милен Врабевски, партньор на училищата със своята фондация, общественици и др. 

Прочетете повече прочетете повече

Премиерът Желязков: Подобряването на транспортната инфраструктура е показателно за възходящото развитие на страната ни

Финансирането на ремонтните дейности на обновен участък от път Е-79 между Бело поле и Симитли, включително стария тунел "Железница", е осигурено от бюджета на АПИ и е в размер на 35 664 096 лв.

Прочетете повече прочетете повече

Информационни срещи във връзка с въвеждането на еврото у нас ще се състоят в Кюстендил, Ветрино, Мездра, Полски Тръмбеш

Експертите ще обясняват на гражданите как да се превалутира правилно, какви са изискванията към търговците по Закона за въвеждане на еврото в Република България (ЗВЕРБ), какви са правата ни като потребители, как да подаваме сигнали при установени нарушения и др.

Прочетете повече прочетете повече

Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи

На откриването министърът на образованието и науката Красимир Вълчев изтъкна, че днешните деца ще живеят във време, в което всички професии ще изискват развитие на повече и по-комплексни умения

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени