Според информация от мои източници действително са намерени туби в автобуса. Какво е имало в тях и дали са допринесли, или са причина за този пожар тепърва ще се установява. Тепърва предстоят много тежки експертизи, които отнемат много време, каза в ефира на bTV журналистът Мариета Николаева.
"Първоначалната информация, която получихме 20 минути след самия инцидент, беше за 46 загинали. Аз не повярвах, стори ми се абсурдно и помолих да ми повторят няколко пъти. Това беше първата информация, знаеше се, че автобусът е изгорял. Тръгнахме натам и в движение уточнявахме подробностите", разкри тя.
"В този случай хората са били в капан, те са знаели какво следва. Пожарът е пламнал и всичко се е случило за няколко минути. Те са осъзнавали, че са в капан, вратите са били затворени. По моя информация и двамата шофьори са загинали. Водачът зад волана е един от първите загинали и затова вратите са останали затворени", разказа Мариета Николаева. Само седем души са имали истински късмет и с подръчни средства са успели да счупят едното стъкло и са се спасили, допълни тя.
"Според огнеборци действително при този силен удар и при това съприкосновение с мантинелата е възможно да възникне искра и да избухне пожар. Но тук имаме едно интензивно горене, този пожар лумва изведнъж. Много важно е да се установи какво е причинило това интензивно горене", смята Мариета Николаева.
По думите ѝ експертите са много пестеливи откъм информация и се съмнява експертизите да бъдат направени бързо. Само автотехническата експертиза може да отнеме три месеца, уточни тя. Журналистът не изключи и възможността човешка грешка да е причина за тежкия инцидент.
"В повечето случаи действително шофьорите са виновни за тези катастрофи. Не е правно допустимо обаче и двете държави да участват в разследването. В случая разследването се поема изцяло от Националната следствена служба. Македонските власти ще участват дотолкова, че ще изискат документи от българската страна", поясни Мариета Николаева.