Гъста мъгла и загуба на височина довели до трагедията с хеликоптера, 5 метра не стигнали на пилота да оцелее

Най-вероятно причината е временна загуба на ориентир в много гъста мъгла

Селскостопански хеликоптер
Селскостопански хеликоптер Източник: Pixabay

Причината за катастрофата с хеликоптера край Гърмен е загубата на височина. Това заяви експертът Христо Христов, цитирай от NOVA, след приключването на огледа  на мястото на инцидента.

 

"Видяхме парчета от ламарина, раздробени на малки части. Обстановката, в която е станал срива е много стръмна - с 60 градуса наклон. Хеликоптерът е подходил, но страничната система за оросяване се е закачила във висок бор. В следствие на което хеликоптерът се е сринал с носа надолу", добави Христов.

 

По думите му на пилота не са му достигнали 5 метра, за да оцелее. Гъстата мъгла в района по време на катастрофата също е допринесла за инцидента.

 

"Най-вероятно причината е временна загуба на ориентир в много гъста мъгла. Не е набрал достатъчно височина за това лошо време. Търсел е начин да набере височина и да излезе над мъглата, ако беше успял поне с още 5 м. щеше да мине над дървото. Не можахме да го открием веднага заради гъстата растителност", каза още експертът. Хеликоптерът е бил нает от горското стопанство, за да пръска срещу вредители.

Още от "Бургас"

Обичаят "Лазари" в Бургаския музей

За първи път ще покажем на живо "киченето" на Еркечка лазарка – в каква последователност се слагат мънистените накити, как трябва да стоят перата, кои са особеностите на забраждането в Еркеч, съобщават от РИМ-Бургас

Прочетете повече прочетете повече

През май трябва да започне строителството на първото трасе от Вертикалния газов коридор, съобщи енергийният министър Жеч

Енергийният министър инспектира доставените в страната ни 4000 тръби - те вече се извозват до всички седем площадки по трасето на бъдещия газопровод

Прочетете повече прочетете повече

Енергийният министър Жечо Станков ще посети бургаското пристанище, където се съхраняват тръби за разширението на газопре

Проектът е стратегически не само за България, а и за цяла Европа и за неговата реализация е необходимо увеличаване на капацитета за пренос на българо-гръцката и българо-румънската граница

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени