Кметът на Ловеч е отличен с грамота за дигитална община от Асоциацията на българските градове и региони

Кметът на Ловеч е отличен с грамота в категория "Дигитална община", както и с пластичен знак на Асоциацията на българските градове...

Кметът на Ловеч е отличен с грамота за дигитална община от Асоциацията на българските градове и региони
Кметът на Ловеч е отличен с грамота за дигитална община от Асоциацията на българските градове и региони Източник: Община Ловеч

Кметът на Ловеч е отличен с грамота в категория "Дигитална община", както и с пластичен знак на Асоциацията на българските градове и региони (АБГР) с председател на УС Ергин Ермин. Наградата получи лично кметът Корнелия Маринова, която благодари и припомни, че в общината вече се предоставят 130 вида електронни услуги.

 

"Когато станах кмет, първото нещо, което ми каза секретарят на общината, бе, че това е голямо предизвикателство, но трябва да го направим. Приех това предизвикателство и благодаря за подкрепата на администрацията и на нашите партньори през годините", каза по време на церемонията Корнелия Маринова.

 

Събитието стана на 14 юли 2022 г. в СПА комплекса в село Старосел, община Хисаря, където се проведе награждаването с националните награди на АБГР. Припомняме, че през 2021 г. ръководството на община Ловеч въведе политика за обновяване и доразвиване на информационно-комуникационната инфраструктура за нуждите на електронното управление, електронен обмен на документи и дигитализацията.

 

Това се осъществява чрез Автоматизирана информационна система (АИС) на "Информационно обслужване" – АД, с Програмен продукт "EVENTIS R 7" с модул "Деловодство" и Програмен продукт "МАТЕУС" – с модулите "Местни данъци и такси",  "Наеми" и "Общинска собственост". 

 

През 2021 г. е въведен "Безхартиен документооборот" чрез Автоматизираната информационна система. Модулите "Деловодство" и "Местни данъци и такси" са интегрирани в системата. Всички заявления за услуги се регистрират в "EVENTIS R 7"с модул "Деловодство". Заплащането на услугата се регистрира автоматично в "МАТЕУС", модул "Местни данъци и такси".

 

Администрациите в кметствата и населени места работят с автоматизираната система на Общината, програмен продукт "МАТЕУС", модул "Местни данъци и такси". Това улеснява в значителна степен дейностите по администриране на местните данъци и такси и се осъществява контрол в реално време на приходите. Документооборотът между общинската администрация и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити се осъществява чрез АИС на Община Ловеч, ПП "EVENTIS R 7"с модул "Деловодство".

 

През 2021 г. община Ловеч се утвърди като действаща Е-община с онлайн достъп на гражданите и бизнеса до услугите на Общината 24/7/365 дни в годината чрез официалната интернет страница на администрацията.

Осигурен е достъп до електронните услуги на Общината и чрез инфраструктурата на Държавна агенция "Електронно управление".  

 

Предоставена е възможност за извършване на плащания за предоставените административни услуги на гише, ПОС терминално устройство, банков превод и по електронен път, включително и с електронна идентификация. Въведеният виртуален ПОС терминал дава възможност за разплащане чрез платежни карти, издадени от опериращи в чужбина доставчици на платежни услуги.

 

Кметът на Ловеч е отличен с грамота за дигитална община от Асоциацията на българските градове и региони
Кметът на Ловеч е отличен с грамота за дигитална община от Асоциацията на българските градове и региони Източник: Община Ловеч

През 2021 г. е утвърдена добрата практика общинските съветници да използват в своята работа въведената облачна система на Общински съвет - Ловеч "Заседания без хартия".

 

Община Ловеч е включена в Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) и през 2021 г. общият документооборот в системата e 102 226 броя, от които 3 949 броя преписки с институции, участници в процеса на електронен обмен на документи.

 

Община Ловеч се утвърждава като активен участник в Система за сигурно е-връчване (е-Връчване)е присъединена и в Система за сигурно е-връчване (е-Връчване). През 2021 г. чрез Системата за сигурно е-връчване е реализиран обмен на 1200 броя документа между община Ловеч и публични органи, физически и юридически лица.

 

Община Ловеч е включена в системата Платформа за достъп до обществена информация, чрез създаването на потребителски/модераторски профил.

Още от "Ловеч"

Николай Нанков: Има сигнали със съмнения за корупция в АПИ - изпращаме ги до компетентните органи

С несвързани обяснения, които често си противоречаха едно на друго, инж. Ясен Йорданов призна, че има нерегламентирани и порочни практики, свързани с възлагането на ремонтите и пътното поддържане в областите Варна и Добрич

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени