Изграждат аварийни площадки на Околовръстното шосе на Пловдив

Площадките ще бъдат временно решение, докато започне да се изгражда четирилентовото трасе

Здравко Димитров, кмет на Община Пловдив
Здравко Димитров, кмет на Община Пловдив Източник: Община Пловдив

Площадки за авариен престой на моторни превозни средства ще бъдат изградени на Околовръстното шосе на Пловдив, но мантинелите в новоремонтираните участъци остават. Това стана ясно по време на инспекцията, която направиха на Околовръстното кметът Здравко Димитров и инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура". На местата, където има възможност и имотите са общински, проектът ще бъде преработен и ще бъдат изградени зони за кратковременно спиране, удобни както за автомобили, така и и са камион или ТИР, съобщават от Община Пловдив.


След рехабилитацията на пътя и поставянето на мантинелите се създаде напрежение сред жителите на близките населени места, защото според тях  габаритите на шосето са се ограничили.


"Искаме да решим проблема и да потушим създалото се напрежение. Ние сме длъжни да реагираме. Не е приятно едно ново съоръжение, вместо да облекчи трафика, да създава проблем", посочи Здравко Димитров. Според него първо е трябвало да се направи новото трасе, а след това да се рехабилитира старият участък. Той подчерта, че не е нормално локалните платна на Околовръстното шосе на София да са по-широки от Околовръстния път на Пловдив. Кметът подчерта,  че в момента, ако стане авария с автомобил, няма къде изтеглен, така че да не пречи на движението.


"Правим всичко за хората и то трябва да има положителен ефект и да е работещо, за да се облекчи трафика. Пътната настилка е добра, но мантинелите ме притесняват", коментира още той и съобщи, че от посока Асеновград на ден през кръстовището с Кукленско шосе преминават около 35 000 автомобила. Според Здравко Димитров доизграждането на Околовръстното шосе трябва да продължи, както и завършването на вътрешния ринг, за да може транзитният трафик да се изнесе извън в периферията на града.


Инж. Досев акцентира, че предстоят ремонтни дейности и на останалата половина на Околовръстното шосе. Той заяви, че мантинелите са поставени с цел безопасност, като са спазени всички нормативни изисквания и няма да бъдат премахнати заради близкия напоителен канал, който създава опасност за движението, ако там няма ограничителни системи. Той отбеляза, че трасето е с много подобрени характеристики, а изграждането на площадките за кратковременен престой,  няма да окаже влияние върху крайната цена на ремонтните дейности.


"Транспортният пропускателен капацитет на това шосе е изчерпан отдавна и е необходимо неговото удвояване, т.е. по две ленти в посока. Вече имаме избран изпълнител за проектирането и очакваме съвсем скоро фирмата да ни предостави необходимите документи, за да сключим договор", сподели още инж. Досев. След проектирането на разширението предстоят отчуждителни процедури и такива за избор на изпълнител за извършване на строителството. Това обаче ще отнеме повече от 1 година.


"Направихме всичко възможно по Околовръстното да се преминава безопасно, преди то беше осеяно с множество дупки. Вследствие на гражданското недоволство и опасенията на хората, ще направим необходимото, за да удовлетворим техните искания  и да изградим максимален брой площадки за престой", посочи инж. Иван Досев. Такива ще бъдат изградени и по участъка, който предстои да се ремонтира или това касае всичките 14 километра на шосето. Площадките ще бъдат временно решение, докато започне да се изгражда четирилентовото трасе.

Още от "Пловдив"

Последни новини

Най-четени