Машинистите, свързани с влаковата катастрофа в Хитрино, влизат в затвора

Те по непредпазливост са причинили смъртта на седем души, тежки телесни повреди на четирима и средни телесни повреди на 10 души.

Катастрофата и взривът на гара Хитрино през 2016 г.
Катастрофата и взривът на гара Хитрино през 2016 г. Източник: МВР

Върховният касационен съд потвърди присъдите на машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков за влаковата катастрофа в Хитрино, при която загинаха седем души. Те получиха съответно 15 и 10 години затвор.

 

Димитър Михнев и Радослав Петков са признати за виновни за това, че на 10 декември 2016 г. при управление на товарен влак са нарушили правилата за движение – навлезли в гарата със 78 км/ч, като не изпълнили указанията на предупредителния светофор, който указвал готовност за намаляване на скоростта до 40 км/ч. Не се подчинили и на сигнала на входния семафор, който разрешавал влизане с 40 км/ч, с готовност за спиране. В резултат последвало дерайлиране, повреждане на вагон-цистерни, изтичане на газ пропилен и взрив.

 

Така по непредпазливост са причинили смъртта на седем души, тежки телесни повреди на четирима и средни телесни повреди на 10 души. Деянието е квалифицирано като особено тежък случай.

 

Влакът пътува по направление Бургас – Русе и бе съставен от два локомотива и 26 вагон-цистерни, превозващи 700 тона пропилен и 130 тона пропан-бутан. Заради ремонт на железопътната инфраструктура разписанието било променено и композицията трябвало да изчака на гара Хитрино преминаването на пътнически влак.

 

Двамата подсъдими обаче не били уведомени за това и смятали, че се движат по обичайния график – без навлизане в отклонение и без престой в Хитрино. Димитър Михнев преминал през предупредителния светофор, като не изпълнил задължението си да намали преди достигане до входния светофор.

 

От своя страна помощникът му Радослав Петков не обявил ясно и високо сигнала така, че колегата му да възприеме съобщението. Едва след силно разклащане на влака Димитър задействал електрическата спирачка, без обаче да използва "екстрено спиране". Намаляването на скоростта не било достатъчно за безопасното навлизане на композицията в отклонителния коловоз.

 

Един от изводите в техническите експертизи е, че железният път и съоръженията в гара Хитрино, макар и недобре поддържани, са били технически изправни. Магистратите счетоха и че пътят не е в пряка причинна връзка с настъпилия инцидент. Те са категорични, че причината за произшествието е високата скорост при навлизане и неспазването на светлинната сигнализация. 

Още от "Шумен"

Велико Търново, Шумен и Перник също обявяват грипна епидемия, Варна и Пазарджик преустановяват присъствения учебен проц

Общите временни мерки в областите включват преустановяване на плановите консултации на здрави бременни жени и деца, профилактичните прегледи и задължителните имунизации и реимунизации

Прочетете повече прочетете повече

Министърът на културата Кръстю Кръстев се срещна с кметове на общини в област Шумен и ръководители на културни институти

Министерството на културата иска да бъде по-близо до проблемите на всяка област в страната по отношение на културата, подчерта министърът

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени