Ремонтът на двата тунела ще продължи през есента в тръбите за София. Прекъсването на строителните работи е за да бъде облекчен трафикът през летния туристически сезон.
Прогнозният срок за окончателното завършване на основния ремонт на двата тунела на АМ "Хемус" е лятото на 2025 г.
Основният ремонт на двата тунела в тръбите в посока Варна започна през ноември миналата година. Тунел "Топли дол" е в експлоатация от 1985 г., а "Правешки ханове" от края на 90-те години на миналия век и досега не са основно ремонтирани.
По-късно министър Коритарова заедно с областния управител на Русе Драгомир Драганов и ръководството на АПИ провери и хода на работата по изграждането на близо 8 километра от обходния път на гр. Бяла, който е част от бъдещата магистрала "Русе – Велико Търново".
В строеж е участъкът между км 61-и до км 69-и, за който има технически проект и разрешение за строеж. Изпълняват се изкопни дейности за премахване на хумусния слой, включително връзки за п.в. "Гара Бяла" и п.в. "Ценово". За останалите 27,5 км от участъка – от км 40-и до км 61-и и от км 69-и до км 76-и, е представен технически проект, който предстои да се разгледа от експерти в АПИ За участъка "Русе – Бяла" в момента се изготвя технически проект.
Работи се усилено в участъка "Обход гр. Бяла" с дължина 35,4 км на автомагистралата "Русе-Велико Търново". До началото на септември ще бъдат обявени обществени поръчки за инженеринг и строителен надзор за участъка "Бяла – Велико Търново", съобщи Виолета Коритарова.
Утре, 10 юли, министър Коритарова ще даде старта на основния ремонт на Дунав мост при Русе. Строителните дейности ще се извършват без спиране на движението и няма да се затваря съоръжението. На обекта ще се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието. Работният процес ще се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи.
Строителните работи ще се извършват в 6 етапа. В първите два е основният ремонт на естакадата на съоръжението на българска територия. Първо ще бъде ограничено движението в лентата за вход в България, а след това за изход в посока Румъния.
Прогнозният срок за изпълнение на ремонтните дейности в този участък е около 4 месеца и половина за всяка от лентите. За по-добра организация на движението регулирането на трафика ще се извършва с адаптивна светофарна уредба. Тя ще може да се премества и да се разполага в съответната част на моста, която се ремонтира.
Габаритът и височината на съоръжението не позволява безопасна работа през нощта, а опазването на живота и здравето на пътуващите и на строителите на обекта е най-важна. Ако изпълнението на някои дейности може да се извърши безопасно през тъмната част на денонощието, това ще бъде направено.