3138 лева заплата за една най-емблематичната професии в София

737 са водачите на трамваи, тролеи и автобуси в столицата

Трамвай в София
Трамвай в София Източник: Zonanews

"Столичен електротранспорт" има 314 трамвая, 134 тролея, 49 елетробуса, става ясно от информация, предоставена на общинския съветник Симеон Ставрев от ПП-ДБ-СС.

 

"Служителите са общо 1850, като 737 от тях са водачи. Средния брутен доход на водачите е 3138 лв., а на другия персонал – 2607 лв. През 2019 заплатите на целия персонал са увеличени с 10%, а на водачите – с 20%. 2020 – пак увеличение с 10% на всички. 2021 – пак увеличение с 10% на всички. 2022 – пак увеличение с 10% на всички. 2023 – пак увеличение с 300 лв. на основните заплати на всички.

 

Софийски трамвай
Софийски трамвай Източник: Zonanews
Софийски трамвай
Софийски трамвай Източник: Zonanews

174 трамвая се движат в София. 89 стоят в резерва. 40 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Трамваите над 24 години са 190 броя, от 18 до 24 години – 17 броя, от 12 до 18 години – 18 броя, от 6 до 12 години – 25 броя, до 6 години – 42 броя (полските PESA Swing), пише общинският съветник във Фейсбук.

 

Тролей номер
Тролей номер Източник: Zonanews

91 тролея се движат в София. 32 стоят в резерва. 11 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Тролеите над 24 години са едва 16 броя, от 12 до 18 години – 30 броя, от 6 до 12 години – 50 броя, до 6 години – 34 броя. Повечето са Škoda Solaris, а най-старите 16 са Ikarus.

54 електробуса се движат в София. Повечето са Higer, но има и 5 Karsan.

 

Нов електробус
Нов електробус Източник: Община София

Столичния електротранспорт са предложили да закупят нов подвижен състав за 403,5 млн. лв., в това число: 15 къси тролея, 18 мотриси за междурелсие 1435 мм., 25 съчленени трамвая за междурелсие 1009 мм., 30 електробуса по 12 м. и 15 по 18 м., 20 съчленени трамвая за междурелсие 1435 мм. В София междурелсие 1435 мм. имат само трамваи 20 и 22. Другите са 1009 мм. За сравнение от Столичен автотранспорт са планирали да закупят 210 автобуса за 183 млн. лв. Не е ясно откъде СОС и дружествата ще намерят финансиране към момента, пише още Ставрев.

 

Софийски трамваи
Софийски трамваи Източник: Zonanews

Електротранспорта разполага с 3 трамвайни депа, 2 тролейбусни депа, централно управление и ремонтни поделения и база. Стойността на материалните активи на дружеството към септември е 375,36 млн. лв. Собственият капитал към тази дата е 72,04 млн. лв. През последните 5 години дружеството има най-много приходи за 2022 – 121,4 млн. лв. Съответно и най-много разходи за тази година – 123,39 млн. лв. Към края на ноември ЦГМ дължи на електротранспорта 9,61 млн. лв. А към септември задълженията на електротранспорта са 39,57 млн. лв.

 

Обществените поръчки на дружеството са основно за ел. енергия, резервни части, застраховки, охрана, почистване, горива, инструменти, облекло, вода, топлоенергия. Недостигът на водачи се компенсира чрез безплатни курсове за ватмани и шофьори на тролеи, повишаване на доходите, евентуално персонал от чужбина.

 

Софийски автобус
Софийски автобус Източник: Zonanews

Последният одит на Сметната палата е от 2018, а на АДФИ – от 2021. Уебсайтът на дружеството е направен през далечната 2009 и оттогава не е претърпял технологично обновление. Само се пълни със съдържание. Логото не искам да го коментирам.

 

"Столичен автотротранспорт" ЕАД (САТ) вече ми отговориха на идентични въпроси до тях за финансовото и техническото им състояние. Смея да твърдя, че при САТ нещата са по-зле. Чакам отговори и от Метрополитен ЕАД", пише още Ставрев.

Още от "София"

Последни новини

Най-четени