ЕЦТП: Колата на НСО с Кирил Петков се е движила с близо 140 км/ч при катастрофата, в която загина човек

Ако автомобилът на НСО се е движел със скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално

Катастрофата на кола на НСО в Аксаково
Катастрофата на кола на НСО в Аксаково Източник: БГНЕС

Автомобилната катастрофа на 16 май, когато кола на Националната служба за охрана причини смъртен случай край Аксаково, се дължи на липсата на видимост, висока скорост и лоша преценка, пише в доклад на Европейския център за транспортни политики. Катастрофата стана по пътя Варна - Добрич в района на Аксаково. Загина шофьор, излизал от път без предимство, а жена му бе оперирана заради тежките си травми.

 

Според експертите от Европейския център за транспортни политики най-вероятно лошата преценка на шофьора на НСО е основната причина за настъпването на инцидента, като автомобилът се е движел с "превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната" при условия на ограничена видимост.

 

Независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението катастрофата е можело да бъде избегната, ако автомобилът на НСО се е движел със скорост между 50-70 км/ч. Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално. Грешка на шофьора е това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост, пише в доклада.

 

Шофьорът на блъснатата кола, независимо от това, че е бил на път без предимство, по всяка вероятност не е видял идващия срещу него автомобил. Той е бил ударен, след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището. Дали е бил спрял или не на знак "Стоп" няма никакво значение, защото при видимост от 53 м и връхлитащ го автомобил с над 140 км/ч шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%, посочват експертите в доклада.

 

Вината за инцидента трябва да се разглежда от всички възможни страни, без да се прехвърля изцяло на най-удобния виновен, а именно починалия при инцидента водач. Обвинението срещу него няма да предотврати бъдещи подобни инциденти, напомнят експертите от центъра за транспортни политики.

Още от "София"

Променя се организацията на движение на градския транспорт в София за великденските празници

От служители на Областната дирекция на МВР-София и Регионалната дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението"-София са извършени съвместни проверки на местата, където предстои провеждането на религиозни мероприятия, съобщиха от областната полиция

Прочетете повече прочетете повече

Ваня Тагарева: Среща с бъдещето е всеки разговор с талантливите деца на България

12 ученици от столични училища и от страната ще представят България на Годишния конгрес на Националното космическо общество на САЩ (National Space Society), който ще се проведе от 19 до 22 юни в Орландо, Флорида

Прочетете повече прочетете повече

Уличиха зам.-кмета по транспорта на София в корупция – прокуратурата решава до дни

Сигналът е подаден от Димитър Петров, директор на дирекция "Анализ на трафика", и съдържа данни за редица нарушения, които според вътрешна проверка на Общината имат потенциални характеристики на престъпление

Прочетете повече прочетете повече

Кметът на район "Илинден" Емил Бранчевски: Няма напрежение при събарянето на незаконните постройки в кв. "Захарна фабрик

Това е дългогодишен казус, чиято заповед за премахване датира от 2016 г. Започнат е от предишното ръководство, а ние сега довършваме процеса, заяви той

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени