Фандъкова с остра реакция заради изключването на метрото през "Слатина" от Плана за възстановяване

За сметка на проекти за Русе и БДЖ

Премиерът Кирил Петков и кметът на София Йорданка Фандъкова
Премиерът Кирил Петков и кметът на София Йорданка Фандъкова Източник: МС
"Информацията, че в редакцията на Плана за възстановяване и устойчивост, средствата за строителството на двата нови участъка на метрото са намалени, беше сред темите на разговорите ми в последните дни с министър-председателя г-н Петков и вицепремиера г-н Асен Василев", написа в страницата си във фейсбук кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя заяви, че заложените 360 млн. лв.  за разширенията през "Подуяне" и "Слатина" са намалени на 217 млн. лв.  Редакцията на Плана предвижда строителство само на 3-те км до кв. "Левски" и изключва участъка през "Слатина" до бул. "Цариградско шосе".
 
"Категоричната ми позиция, която защитих пред премиера и министъра на финансите, е, че завършването на третата линия на софийското метро не може да бъде отложено и се очаква от стотици хиляди софиянци. Освен това отрязването на 143 млн. лв. от метрото е изключително рисково за реализацията на националния план, защото за разлика от всички останали проекти,  метрото е напълно готово да стартира. Строителството на първия участък започва през март, а на втория през втората половина на годината. И двете разширения ще бъдат завършени до 2026 г., която е последната година за инвестиране на средствата от Плана", допълни Фандъкова.  
 
Тя припомни как пред нея Петков и Василев да заявили, че подкрепят строителството и на двата нови участъка. Приели са тезата ѝ, че строителството на метрото в София не трябва да спира. Двамата са дори са поели ангажимент да осигурят съфинансирането от държавния бюджет. "Очаквам Министерски съвет да гарантира това обещание със свое решение, за да бъдат сигурни столичани, че строителството, което започваме, ще бъде довършено", казва още Фандъкова.
 
Общият размер на средствата, които са нужни за изграждането на 9-те нови километра, е 769 млн. лв. – от тях 53% почти 410 млн. лв. се осигуряват от бюджета на Столична община, а 360 млн. лв. са заложените в Плана. "За сметка на отрязаните средствата за 6-те км метро през "Слатина" в частта "Транспортна свързаност" на Плана са включени проекти за закупуване на едноетажни и двуетажни влакове за БДЖ, бордово оборудване за железниците, системи за диспечерска централизация на линия Русе-Каспичан и интермодален терминал-железница-шосе в гр. Русе", написа още Фандъкова. 
 

Още от "София"

Трайчо Трайков: Извинявам се за начина, по който Столична община реорганизира движението по Патриарха

Бях поискал да има обществено обсъждане на проекта и на всички съпътстващи документи и изследвания, че ще бъдат взети предвид обоснованите предложения на гражданите

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени