
"Метрополитен" ЕАД излезе с опровержение на новината, че жилищен блок в столичния кв. "Хаджи Димитър" е напукан и вече опасен за обитаване заради строежа на метрото в района.
По-рано днес, 24 септември, бе съобщено, че се предвижда евакуация на живущите в конкретната кооперация. От столичния метрополитен обявиха, че са спазени всички норми и правила при изпълнението в изграждането на метрото и касаещи околното пространство.
"Напълно некоректно е да се правят внушения, базирани на мнения на лица без експертиза в подземното строителство, че проблеми със сигурността на отделни сгради имат пряка връзка със строителството на метрото", посочват от дружеството.
Ето и цялата позиция на "Метрополитен" ЕАД:
"За 27 години "Метрополитен" ЕАД е изградил 52 км трасе и 47 метростанции при спазване на всички изисквания за безопасност на близкоразположените сгради, без компромиси спрямо околната среда, като най-важни са безопасността на гражданите и сигурността на сградите.
Към момента в гр.София се изграждат още 9 км. трасе и 10 нови метростанции, като стриктно се съблюдават всички норми за подземно строителство и сигурност на околните сгради. В тази връзка е напълно некоректно да се правят внушения, базирани на мнения на лица без експертиза в подземното строителство, че проблеми със сигурността на отделни сгради имат пряка връзка със строителството на метрото.
Във връзка с коментарите за бл. 2, вх. "А" и "Б" в ж.к. "Хаджи Димитър", район "Подуяне", където се налага евакуацията на живущите в сградата, ръководството на "Метрополитен" ЕАД, Ви информира:
"Метрополитен" ЕАД през месец януари 2024 г. е възложил геотехническа експертиза на конкретната сграда.
Въз основа на извършените геоложки обследвания и анализ на конструкцията на сградата, както и предвид значителното разстояние от 95 м. до изграждащия се по това време тунел на метрото, заключенията са следните:
При строително-монтажните работи по изпълнението на метротунела не са нарушени нормите и правилата, касаещи околното пространство. Сляганията в зоната на влияние на този участък са в рамките на допустимите стойности и са минимални – такива се наблюдават при всяко подземно строителство както в България, така и в международен мащаб. За "Метрополитен" ЕАД водещи принципи са били и остават да бъдат безопасността на гражданите, сигурността на сградите и отговорното отношение към околната среда при всяка фаза от строителството на метрото".