Над 1500 училища ще имат направление по природни науки в своите STEM центрове

Пет са  направленията, по които могат да бъдат изграждани STEM центрове - природни науки, математика и информатика, роботика и киберфизични системи, зелени и 3D технологии

Над 1500 училища ще имат направление по природни науки в своите STEM центрове
Над 1500 училища ще имат направление по природни науки в своите STEM центрове Източник: Пресцентър на МОН

Над 1 500 училища са избрали да имат и направление по природни науки в STEM центровете, които ще бъдат изградени по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ). Това стана ясно на конференция в столичното 51 СУ "Елисавета Багряна" на тема "Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки", която беше открита от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков. По ПВУ се отпускат средства за такъв център във всяко българско училище. 

 

Пет са  направленията, по които могат да бъдат изграждани STEM центрове - природни науки, математика и информатика, роботика и киберфизични системи, зелени и 3D технологии. Всяко училище избира едно, няколко или всички направления в зависимост от профила и спецификата си. "STEM обучението е един от възможните модели за интеграция на отделните дисциплини от природните науки и много училища вече работят в тази посока", каза проф. Цоков.

 

По думите му възможността всяко училище да има  STEM център дава шанс за промяна не само на образователната среда, а и на дизайна на обучението - съвместно преподаване и интегрирани дейности между различните природни дисциплини. В тази област ключов е и начинът на структуриране и промяна на учебното съдържание. То да е по-адаптирано към възможностите на отделните деца, а  интегрираността на природните науки да бъде такава, че те да получат по-цялостна представа за света, който ги заобикаля.

 

В конференцията, която е под патронажа на МОН, се популяризират добри практики в преподаването на природни науки, като участниците са повече от 130. Те имат възможност да представят пред колеги от цялата страна своя опит, инструментариум, техники за стимулиране на интереса и креативността на учениците. Всеки един получава и  сборник с всички споделени педагогически практики. Като признание за успешното им въвеждане министър Цоков награди с плакета на МОН директора на 51 СУ Асен Александров.

 

В конференцията участваха също началникът на РУО София-град д-р Ваня Кастрева, д-р Анелия Андреева, директор на Националния инспекторат по образование, ректорът на ХТМУ проф. Сеня Желязкова, проф. Найден Шиваров директор на Националния STEM център,  Наталия Михалевска, началник на кабинета на министъра на образованието и науката, и др.

Още от "София"

Министър Станков: Проучването за редкоземни елементи в комплекса "Марица-изток" ще развие нови икономически дейности в р

Той участва в кръгла маса "Ускорен енергиен преход – политики и иновации за устойчиво развитие до 2040 г.", организирана от Центъра за изследване на демокрацията

Прочетете повече прочетете повече

Жечо Станков: Детските градини и училищата ще бъдат приоритет при ремонта в столичния квартал "Дружба-2"

Министерството на енергетиката и КЕВР извършват текущ ежедневен контрол по всяко действие от ремонта, съобщи министър Станков и увери, че всяка сграда ще остава без отопление за не повече от 10 дни

Прочетете повече прочетете повече

Изследване на института INSAIT към Софийския университет ще бъде представено на водещата световна конференция по роботик

Автори на изследването са Александър Спиридонов, д-р Ян-Нико Цех, Николай Николов, проф. Люк Ван Гул и д-р Данда Пани Паудел от INSAIT

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени