Нови електронни гишета на летище София съкращават времето за проверки

Това съобщи заместник-министър Анна Натова

Заместник-министър Анна Натова и главният изпълнителен директор на СОФ Кънект Хесус Кабайеро
Заместник-министър Анна Натова и главният изпълнителен директор на СОФ Кънект Хесус Кабайеро Източник: Пресцентър на МТС

"Броени дни преди летище София да се превърне в отворена врата към Шенгенското пространство, се въвежда автоматична система за проверка на бордни карти. Това е много важно с оглед на наближаващите празници и на летния сезон, когато броят на пътуващите расте", заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Михнева-Натова на откриването на новите смарт гишета на Терминал 2.

 

С отпадането паспортната проверка при пътуване със самолет в рамките на почти цяла Европа от 31 март и с новите електронни гишета, пътуващите от и до летище София ще прекарват по-малко време в чакане на летищни проверки, каза още заместник-министър Натова.

 

По думите й изпълнението на ангажиментите на концесионера на летище София се обсъжда периодично на съвместен комитет в Министерството на транспорта и съобщенията.

 

"С особено внимание следяхме подготовката на летище София за приемането на страната ни в Шенген и за изпълнението на изискванията. Паралелно с това оказваме съдействие на концесионера за административните процедури, свързани с модернизацията на летището. Очакваме резултатите да бъдат видими и измерими в подобрен комфорт за пътниците и разширен капацитет на софийското летище", допълни тя.

 

Главният изпълнителен директор на СОФ Кънект Хесус Кабайеро  обясни, че новата смарт система дава възможност за три пъти по-бързо преминаване на пътниците. Едно от гишетата е предназначено за хора с ограничена мобилност. Софтуерът прочита редовните бордни карти, които могат да са електронни или на хартиен носител.

Още от "София"

Жечо Станков за ремонта в "Дружба": Няма да допусна 90 дни хората да са без топла вода и парно

Експерти от Министерството на енергетиката влизат в "Топлофикация-София". Поет е ангажимент ремонтът да се извършва поетапно, като отделните абонати да бъдат от 2 до 10-12 дни без топла вода, училища и детски градини ще са с приоритет

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени