Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град, заяви кметът Васил Терзиев по повод протеста в столичния градски транспорт

Ако изпълним техните искания, това би натоварило бюджета с 200 млн. лв. всяка година, заяви той

Васил Терзиев
Васил Терзиев Източник: БГНЕС

Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град. Това заяви кметът на София Васил Терзиев пред журналисти в двора на храм "Св. великомъченик Мина" в столичния район "Слатина" в отговор на въпрос дали би се срещнал отново с представители на протестиращите в наземния градски транспорт в София, които искат увеличение на заплатите и за пореден ден са блокирали изходите на депата.

За мен основното е да се възстанови работата на наземния транспорт и цяла София да не бъде държана заложник, добави столичният кмет. Той кани протестиращите на преговори в общината утре, но само ако пуснат в движение наземния градски транспорт. "Не виждам какво значи да се договорим. Има на масата едни неразумни изисквания и се казва: "Докато не ги постигнем, няма да спрем", каза Терзиев. По думите му трябва да има честен разговор какво е възможно и какво не е възможно.

 

Имаме три варианта пред нас, каза кметът. "Много за всички, което искат синдикатите и за което казах, че няма как да стане нито тази година, нито следващата, нито по-следващата., защото то всичкото е от касичката на София", каза Терзиев.

 

Ако го постигнем и изпълним техните искания, това би натоварило бюджета с 200 млн. лв. всяка година. Собствените приходи на общината са от порядъка на 800-900 млн. лв. и няма как от тях да отделим толкова средства, които иначе биха отишли за инфраструктура, детски градини. Този вариант няма как да стане, заяви кметът.

 

Вторият вариант е за всички по малко. Ако направим така, този разговор ще го водим догодина и по-догодина, и пак няма да решим проблемите, подчерта столичният кмет. Защото с миналогодишното увеличение на заплатите се увеличиха възнагражденията на шофьорите, но нови шофьори не дойдоха, защото формулата, по която се прави, не води до това млад водач да постигне доходи, съизмерими с тези в частния сектор, обясни Терзиев.

 

По думите му това, което предлага той, би довело до 2700-2800 лв. заплата, което е съпоставимо с частния сектор. Терзиев настоява за отговорно отношение към транспорта и системата да не бъде счупена. Това не е спор на битпазара. Бил съм изключително аргументирам каква е цената на техните искания, посочи столичният кмет. 

Още от "София"

Официална позиция на МБАЛ "Княгиня Клементина" София ЕАД

Неверните твърдения, че МБАЛ "Княгиня Клементина" - София ЕАД" плаща 26 млн. лв. за наем на апарат, който може да бъде закупен за 7 млн. лв." не отразява фактическите параметри на обществената поръчка

Прочетете повече прочетете повече

СОС се събира на извънредно заседание заради избора на нова обслужваща банка

По предложение на работната група официални покани за участие в процедурата бяха изпратени до четирите най-големи банки в страната по критериите на БНБ - ДСК, ОББ, "Уникредит Булбанк", "Юробанк България"

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени