Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град, заяви кметът Васил Терзиев по повод протеста в столичния градски транспорт

Ако изпълним техните искания, това би натоварило бюджета с 200 млн. лв. всяка година, заяви той

Васил Терзиев
Васил Терзиев Източник: БГНЕС

Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град. Това заяви кметът на София Васил Терзиев пред журналисти в двора на храм "Св. великомъченик Мина" в столичния район "Слатина" в отговор на въпрос дали би се срещнал отново с представители на протестиращите в наземния градски транспорт в София, които искат увеличение на заплатите и за пореден ден са блокирали изходите на депата.

За мен основното е да се възстанови работата на наземния транспорт и цяла София да не бъде държана заложник, добави столичният кмет. Той кани протестиращите на преговори в общината утре, но само ако пуснат в движение наземния градски транспорт. "Не виждам какво значи да се договорим. Има на масата едни неразумни изисквания и се казва: "Докато не ги постигнем, няма да спрем", каза Терзиев. По думите му трябва да има честен разговор какво е възможно и какво не е възможно.

 

Имаме три варианта пред нас, каза кметът. "Много за всички, което искат синдикатите и за което казах, че няма как да стане нито тази година, нито следващата, нито по-следващата., защото то всичкото е от касичката на София", каза Терзиев.

 

Ако го постигнем и изпълним техните искания, това би натоварило бюджета с 200 млн. лв. всяка година. Собствените приходи на общината са от порядъка на 800-900 млн. лв. и няма как от тях да отделим толкова средства, които иначе биха отишли за инфраструктура, детски градини. Този вариант няма как да стане, заяви кметът.

 

Вторият вариант е за всички по малко. Ако направим така, този разговор ще го водим догодина и по-догодина, и пак няма да решим проблемите, подчерта столичният кмет. Защото с миналогодишното увеличение на заплатите се увеличиха възнагражденията на шофьорите, но нови шофьори не дойдоха, защото формулата, по която се прави, не води до това млад водач да постигне доходи, съизмерими с тези в частния сектор, обясни Терзиев.

 

По думите му това, което предлага той, би довело до 2700-2800 лв. заплата, което е съпоставимо с частния сектор. Терзиев настоява за отговорно отношение към транспорта и системата да не бъде счупена. Това не е спор на битпазара. Бил съм изключително аргументирам каква е цената на техните искания, посочи столичният кмет. 

Още от "София"

Последни новини

Най-четени