От 15 юни тръгват експресни влакове от София до Бургас и Варна

Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов след проведено работно съвещание на жп колела между София и Бургас

Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на работно съвещание на жп колела между София и Бургас
Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на работно съвещание на жп колела между София и Бургас Източник: Пресцентър на МТС

От средата на юни ще пуснем експресни влакове всеки ден от София до Бургас и Варна. Те ще са с по няколко спирки, за да се постигне бързо придвижване до морето през летния сезон. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов след проведено работно съвещание на жп колела между София и Бургас.


"Първата цел на днешното пътуване беше да проверя възможностите на БДЖ да предложат качествена експресна услуга преди началото на летния сезон", каза Гроздан Караджов. "Днес изминахме разстоянието от София до Бургас за 5 часа и 32 минути", посочи вицепремиерът.


"Резултатът е, че БДЖ може да движи своите влакове като швейцарските - пристигахме и тръгвахме от всяка гара точно в разписания час и минута. Българските граждани заслужават такава прецизност", добави той. 

 

Гроздан Караджов уточни, че двата влака ще включват по три вагона и един вагон-ресторант. От 15 юни до 15 септември те ще се движат ежедневно, като всяка сутрин един състав ще отпътува за Варна, а друг за Бургас. Следобед същите композиции ще тръгват за София от Варна и респективно от Бургас. Цената на билета е планирана да е 63 лева в двете посоки. Услугата ще продължи и през зимата, ако има клиентски интерес.


Министър Караджов посочи, че втората задача на днешното съвещание е свързана с преглед на текущите ремонти по жп линиите и възможностите за намаляване на времето за пътуване.

 

Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на работно съвещание на жп колела между София и Бургас
Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на работно съвещание на жп колела между София и Бургас Източник: Пресцентър на МТС

"Очакваме ремонтите по Подбалканската линия от София през Карлово до Бургас да приключат до 16 юни, с което ще се вдигнат скоростите в тези участъци и времето за пътуване до Бургас ще се съкрати с още 15–20 минути. Това би направило железопътния транспорт реална алтернатива на автобусния – с по-високи нива на комфорт, изравнена средна скорост и много по-висока сигурност. С влака няма задръствания и е по-икономично", отбеляза той. 


"Третата тема, по която работихме днес, са забавените проекти по железопътната инфраструктура. Очакваме всички участъци, финансирани по европейските програми, да бъдат завършени до 2029 г. Под въпрос засега е само жп тунела при Вакарел, за който в момента се извършват технически обследвания и предстои да разберем как ще продължи неговото изпълнение", каза вицепремиерът Караджов.


Той посочи, че сред дългосрочните приоритети е жп свързаността между Северна и Южна България с жп тунели. "В момента няма такъв, който да минава от юг на север, което води до сериозна загуба на време. Идентифицирали сме три локации - между Столник и Мездра, между Христо Даново и Троян и по протежението на Хаинбоаз. НКЖИ започват анализи дали това са подходящи трасета за бъдеща реализация за построяване на нови тунели", обясни още Гроздан Караджов.

Още от "София"

За първи път в България: KIDS EXPO Sofia обединява институции, спорт и култура в подкрепа на децата

Международното изложение KIDS EXPO пристига за първи път в България, за да превърне центъра на София в истински детски град – място, където мечтите оживяват, знанието се превръща в приключение, а всяко дете открива нови хоризонти. Входът за всички посетители е свободен

Прочетете повече прочетете повече

Водещи новини

Politico: България и Румъния са ключовите държави в новата стратегия на ЕС за сигурност в Черно море

Румъния и България са държавите от ЕС на брега на Черно море и блокът ще инвестира в модернизиране на регионалната инфраструктура, като пристанища, железопътни линии и летища, за да може да се обслужва тежко военно оборудване

Последни новини

Най-четени