Председателят на СОС: Правителството обрича градския транспорт

Георгиев предупреди, че орязването на градския транспорт допълнително ще влоши състоянието му, ще върне хората обратно в колите, а това ще се отрази и на качеството на въздуха

Софийски градски транспорт, автобус 67
Софийски градски транспорт, автобус 67 Източник: Zonanews

"Правителството обрича градския транспорт на разреждане на линиите. Това означава в жегите хората да чакат по спирките. Изправени сме пред непосредствени проблеми с плащането на заплатите днес. Не е редно и не е нормално в XXI в. при положение, че има такива свръхпечалби от горивата, държавата да ни поставя в ситуация, в която да избираме да спрем климатика, целия автобус или да го оставим да минава само 2 пъти на ден", заяви пред "24 часа" председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев.

 

По-рано днес на 35-ото редовно заседание на НСОРБ той попита премиера Кирил Петков какви пари са предвидени за градския транспорт в страната, който изнемогва заради липсата на пътници през последните 2 г. и заради високите цени на горивата. В отговора си министър-председателят обвърза даването на повече пари за транспорт с нови реформи от страна на общините, като дори предложи съкращаване на администрацията или обединяване на някои от линиите.

 

"Препоръчвам на премиера да заповяда всяка вечер към 17,30 ч. до 18,30 ч. на спирка в центъра на София или в друг квартал, за да се увери или да разкаже и да убеди софиянци, че те заслужават да получават по-малко транспортни услуги. На практика това означава да лишим софиянци от градски транспорт. Благодаря за съвета - thank you, but no thank you, вероятно така ще ме разбере по-лесно", каза Георгиев.

 

"Съжалявам, аз съм потресен и изключително възмутен. Честно казано не съм и очаквал, че на въпроса ми какви пари ще бъдат предвидени за обществения транспорт в страната, защото този проблем не е софийски - над 200% е поскъпването на горивата, не само в София, той да ни каже, че проблемът е друг - системен, че трябва да режем линии и да съкращаваме хора, като се похвали за администрацията на Министерския съвет. Да, може администрацията им да е била раздута и да са я намалили, но като съкратим ватманите, шофьорите, кой ще управлява превозните средства? Ако отблъснем хората с разреждане на разписанията, кой ще се вози в градския транспорт? Това е неприемливо. Искрено се надявам да бъде ревизирано в краткия срок, който остава до актуализацията на бюджета", коментира Георгиев.

 

Той настоя, че това е проблем в цялата страна и общините не може да бъдат наказвани от правителството, както и да бъдат принуждавани да увеличат цените на билетите, да спрат или да разредят градския транспорт.

 

"Как може строителството на метрото да бъде аргумент да закриваме автобусни линии? Ние оптимизираме, разреждаме там, където има по-малка натовареност и това се прави ежемесечно. Над 71% от разписанията в София са ускорени, има промени по тях. Имаме съкращения в административния персонал, но не можем да съкратим хората, които поддържат обществения транспорт. Това е изключително неразбираемо поведение. Искрено се надявам да е плод на лапсус, а не на отношение към София", продължи Георгиев.

 

Той подчерта, че вече е изпратил писма, за да поиска срещи с транспортния и финансовия министър. "Има междуведомствена работна група в Министерството на транспорта, която проверява разчетите ни. Има подробно писмо от кмета на София, в което се обяснява, че преди кризата не е имало дефицит и как сега в резултат на COVID и поскъпването на горивата, е налице. Какво повече можем да очакваме? Казах им го и на тях - няма бизнес модел в света, който да издържи на 200% увеличение на разходите срещу минимум 30% свиване на приходите. В цяла Европа има мерки. Случващото се е политически рекет и тормоз, който не приемам за нормален", каза още той.

 

Георгиев предупреди, че орязването на градския транспорт допълнително ще влоши състоянието му, ще върне хората обратно в колите, а това ще се отрази и на качеството на въздуха.

Още от "София"

Д-р Ваня Тагарева: Инвестираме над 1 млн. лв. в по-добро здравеопазване за столичани

В инвестиционното предложение се планира извършване на цялостен ремонт на отделения, обновяване на материалната база, доставка на оборудване и закупуване на модерна медицинска апаратура

Прочетете повече прочетете повече

СГС измени мярката на бившия зам.-кмет на София Никола Барбутов и му наложи "домашен арест"

Според съдебния състав доказателствата по делото обосновават извод за обосновано подозрение по отношение на Барбутов относно престъпленията, за които е обвинен и тази позиция не е разколебана към момента

Прочетете повече прочетете повече

Традиционните "Есенни срещи с растенията" ще се състоят в Ботаническата градина на БАН

Любителите и ценителите могат да си купят от нас красиви и полезни растения за дома и офиса, размножени и отгледани в Ботаническата градина на БАН, поясняват учените

Прочетете повече прочетете повече

Въвежда се временна организация на движението в столицата заради провеждането на традиционния "Маратон София 2025"

Обществените транспортни линии ще се движат по променени маршрути по време на маратона. Автобуси, тролейбуси и трамваи ще преминават през обходни маршрути и временни спирки

Прочетете повече прочетете повече

Общинските съветници от ГЕРБ-СДС спряха изграждането на гето на “Ломско шосе” в София

Според внесения в СОС доклад на кмета Терзиям, т.нар. мобилни жилища за роми трябва да се намират на бул. "Ломско шосе" - между две метростанции и в близост до жилищни блокове

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени