![Автобуси на градския транспорт в София Автобуси на градския транспорт в София](https://cdn.zonanews.bg/resources/730x500/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%81%D0%B8%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F%20%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%20%D0%B2%20%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F.jpg?s=336288)
Градският транспорт в София е секторът, който е най-силно засегнат от ограничителните COVID мерки, които водят до намаление от 30% на пътниците и значителни финансови загуби. Това заявяват от Столичната община, цитирани от bTV. Позицията им е по повод вчерашния сигнал на "Спаси София" за драстично орязване на градския транспорт в столицата.
Те посочват, че въведената оптимизация в разписанието засяга само 20% от линиите на градския транспорт от т. нар. "зимни разписания" и уверяват, че промените не засягат движението на линиите на метрото. По информация на СО промените в интервалите на движение са между 1 и 2 минути. Единствено на две линии интервалът е увеличен с 3 минути - трамвай 20 и автобус 88.
Целта е да не се допуска движение на полупразни или слабо натоварени курсове на градския транспорт. Оптимизацията включва и спестяване на празен пробег и максимално използване на капацитета на водачите, което спестява допълнително натрупване на експлоатационни разходи.
От Столичната община подчертават, че предложената оптимизация е следствие на анализ на статистически данни, събрани от новата аналитична система, която отчита натоварванията на линиите на градския транспорт.
Част от оптимизацията на разписанията е следствие на ускорение и синхронизация на движението в отсечки по 10 линии - автобуси 58, 59, 69, 70, 123, 63, 64, 66, 98 и 204. По линиите 59 и 204 в обедните часове интервалите на движение са намалени заради регистрирана по-висока натовареност.
В позицията се пояснява, че Столичната община и ЦГМ продължават да извършват мониторинг на данните от аналитичната система, както и проверки на терен. Това осигурява възможност за нови корекции и подобряване на обслужването на пътниците. Пример за такава корекция е предстоящо въвеждане на допълнителни съчленени автобуси в часовете пик по линия 111, осигурени от оптимизация на линии 102 и 83.
Работи се и за синхронизацията на линиите в район "Младост" и се разработват варианти за нови линии.