Столичната община и 24-те районни администрации вече предлагат електронни услуги за всички административни дейности, съобщиха от пресцентъра на Столична община. От 4 януари общината е включена в портала, поддържан от Държавната агенция "Електронно управление" (ДАЕУ). Гражданите могат онлайн да извършват проверка и плащане на местни данъци и такси, да правят адресна регистрация, да заявяват и получават удостоверение за граждански брак и др.
Предоставянето на повече електронни услуги за гражданите и бизнеса е един от приоритетите в програмата за управление на столичния кмет Йорданка Фандъкова. От юни 2020 г., когато Столична община се включи към Единния модел, до момента се наблюдава засилен интерес и ползването му за заявяване на е-услуги. През 2021 г. се регистрира над 100% ръст на използването на електронните услуги през портала на Столична община спрямо 2020 г.
Чрез Единния модел гражданите и бизнеса имат възможност да заявяват, заплащат и получават електронни административни услуги и информация, свързана с тях, както на общинско, така и на национално ниво. Гражданите и юридическите лица могат да ползват Единния модел, както директно на сайта на ДАЕУ, така и чрез Електронния портал на Столична община в секция "Услуги", където освен електронно подаване, потребителите могат да видят описанието на всяка услуга, начините на подаване, заплащане и получаване.