Столичната община да прекрати новата организация на движение по бул. "Витоша", бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Проф. Фритьоф Нансен". Не е налице законова норма или административен акт, въз основа на който се извършват фактическите действия. Периодът на действие на Генералния план на Столичната община е изтекъл, следователно няма действащ план. Това постанови окончателно Върховният административен съд.
ВАС остави в сила разпореждане на Административен съд София-град, в което се посочва, че трябва да бъдат безусловно прекратени действията, извършвани от длъжностни лица от Столичната община, разпоредени от заместник-кмета по транспорт Илиян Павлов, по въвеждане на нова постоянна организация на движението в София по бул. "Витоша", бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Проф. Фритьоф Нансен", чрез разчертаване на нова пътна маркировка, поставяне на пътни знаци, преградителни съоръжения и т.н.
Не е налице законова норма или административен акт, въз основа на който се извършват фактическите действия, поради което същите са лишени от основание и правилно съдът е разпоредил тяхното прекратяване, отбелязват върховните магистрати в мотивите си.
От ВАС отбелязват, че към момента на извършваните фактически действия по новата организация на движението, периодът на действие на Генералния план на Столичната община е изтекъл, следователно няма действащ план.
Съдебният състав е установил и приел, че не са спазени изискванията за организиране на движението по пътищата, отворени за обществено ползване, а именно не е проведена съгласувателна процедура на предварителния проект на Генерален план за организация на движението /ГПОД/, разписана в девет точки. Не е изпълнено и изискването по ал. 2 - окончателният проект на плана да е одобрен от общинския съвет по предложение на кмета, придружен от протокола на ЕСУТ за приемане на окончателния проект.
Промените в организацията на движение в центъра на София бяха въведени по време на великденските празници. Те бяха последвани от дни на протести на кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Фритьоф Нансен", на живеещи там и собственици и ползватели на търговски обекти в района. На 10 май последва извънредно заседание на постоянната комисия по транспорт към Столичната община. Дни след заседанието на комисията Административен съд София-град се произнесе срещу въвеждането на новата организация на движението около НДК.
Това не попречи на кмета на София да защитава идеите на Борис Бонев за велоалеите, които струват на столичния бюджет за карето около НДК близо 1 млн. лева.