Започна пренареждането на жълтите павета в София

Предложената технология е съгласувана с Националния институт за недвижимо културно наследство

Некачественият ремонт на жълтите павета
Некачественият ремонт на жълтите павета

На 16 юли започва пренареждането на жълтите павета по бул. "Цар Освободител" в участъка между бул. "Васил Левски" и ул. "15-ти ноември", съобщиха от пресцентъра на Столичната община. Движението в тази отсечка се затваря, а алтернативните маршрути за движение са бул. "Васил Левски" в посока бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Дондуков", бул. "Сливница" и  ул. "Оборище".

 

Забраняват се престоят и паркирането на пътни превозни средства на североизточната дъга на пл. "Св. Александър Невски" между ул. "Оборище" и ул. "Дунав". Пренареждането на проблемния участък от бул. "Цар Освободител" е за сметка на фирмата-изпълнител "Трейс Груп".

 

Ремонтът няма да струва нищо на Столичната община, заяви вчера заместник-кметът Ангел Джоргов. Първото пренареждане още не е платено, пренареждането на жълтите павета струва около 206 хил. лева., които не са платени, като това повторно пренареждане също няма да бъде платено, коментира той. Паветата ще бъдат пренаредени на площ от 2000 кв. метра. 

 

След разместването на жълтата паважна настилка в участъка, по заповед на кмета Йорданка Фандъкова, бе създадена експертна група с преподаватели, строители, проектанти и експерти от Столичната община. Експертната група извърши поредица от изследвания и изготви предложение за промяна на технологията на редене, на материалите за фугата и основата под паветата.

 

Предложената технология беше изпълнена на тестови участък до депо "Враждебна", където се направиха и допълнителни изпитвания, припомниха от Столичната община. Предложената технология е съгласувана с Националния институт за недвижимо културно наследство. Очаква се дейностите по бул. "Цар Освободител" да приключат в средата на септември.

 

Според историческа справка на сайта на Столичната община, жълтите павета са на повече от 100 години. През първото десетилетие на 20 век, в стремежа за обновление на столичния град, се появява тази оригинална паважна настилка, излъчваща и многообразна символика. Нейната реализация е дело на кмета Мартин Тодоров, произхождащ от род, дал цяла плеяда бележити личности на България. Негов брат е акад. Александър Теодоров-Балан - учен, езиковед и първи ректор на Софийския университет. 

Още от "София"

Министър Станков: Проучването за редкоземни елементи в комплекса "Марица-изток" ще развие нови икономически дейности в р

Той участва в кръгла маса "Ускорен енергиен преход – политики и иновации за устойчиво развитие до 2040 г.", организирана от Центъра за изследване на демокрацията

Прочетете повече прочетете повече

Жечо Станков: Детските градини и училищата ще бъдат приоритет при ремонта в столичния квартал "Дружба-2"

Министерството на енергетиката и КЕВР извършват текущ ежедневен контрол по всяко действие от ремонта, съобщи министър Станков и увери, че всяка сграда ще остава без отопление за не повече от 10 дни

Прочетете повече прочетете повече

Изследване на института INSAIT към Софийския университет ще бъде представено на водещата световна конференция по роботик

Автори на изследването са Александър Спиридонов, д-р Ян-Нико Цех, Николай Николов, проф. Люк Ван Гул и д-р Данда Пани Паудел от INSAIT

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени