Започна пренареждането на жълтите павета в София

Предложената технология е съгласувана с Националния институт за недвижимо културно наследство

Некачественият ремонт на жълтите павета
Некачественият ремонт на жълтите павета

На 16 юли започва пренареждането на жълтите павета по бул. "Цар Освободител" в участъка между бул. "Васил Левски" и ул. "15-ти ноември", съобщиха от пресцентъра на Столичната община. Движението в тази отсечка се затваря, а алтернативните маршрути за движение са бул. "Васил Левски" в посока бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Дондуков", бул. "Сливница" и  ул. "Оборище".

 

Забраняват се престоят и паркирането на пътни превозни средства на североизточната дъга на пл. "Св. Александър Невски" между ул. "Оборище" и ул. "Дунав". Пренареждането на проблемния участък от бул. "Цар Освободител" е за сметка на фирмата-изпълнител "Трейс Груп".

 

Ремонтът няма да струва нищо на Столичната община, заяви вчера заместник-кметът Ангел Джоргов. Първото пренареждане още не е платено, пренареждането на жълтите павета струва около 206 хил. лева., които не са платени, като това повторно пренареждане също няма да бъде платено, коментира той. Паветата ще бъдат пренаредени на площ от 2000 кв. метра. 

 

След разместването на жълтата паважна настилка в участъка, по заповед на кмета Йорданка Фандъкова, бе създадена експертна група с преподаватели, строители, проектанти и експерти от Столичната община. Експертната група извърши поредица от изследвания и изготви предложение за промяна на технологията на редене, на материалите за фугата и основата под паветата.

 

Предложената технология беше изпълнена на тестови участък до депо "Враждебна", където се направиха и допълнителни изпитвания, припомниха от Столичната община. Предложената технология е съгласувана с Националния институт за недвижимо културно наследство. Очаква се дейностите по бул. "Цар Освободител" да приключат в средата на септември.

 

Според историческа справка на сайта на Столичната община, жълтите павета са на повече от 100 години. През първото десетилетие на 20 век, в стремежа за обновление на столичния град, се появява тази оригинална паважна настилка, излъчваща и многообразна символика. Нейната реализация е дело на кмета Мартин Тодоров, произхождащ от род, дал цяла плеяда бележити личности на България. Негов брат е акад. Александър Теодоров-Балан - учен, езиковед и първи ректор на Софийския университет. 

Още от "София"

Националният военноисторически музей празнува 109 години с изложба и безплатен тур

По думите на организаторите изложбата интерпретира фундаменталната тема за глада в пет различни аспекта – физически глад, глад за самосъхранение, глад за сигурност, глад за истина и глад за бъдеще

Прочетете повече прочетете повече

Кметът на "Младост": Господин, изпратен ми от Никола Барбутов, ми предложи 300 000 лв.

Каза ми, че има готов протокол за обществена поръчка с име на фирма, която да изгради детската градина в района. Този протокол е класирането на конкретните фирми и кой печели. Отказах този метод на работа и да бъда гумен печат

Прочетете повече прочетете повече

Разкрита е част от световна мрежа за пране на пари посредством финансови измами, съобщиха от Окръжна прокуратура - София

Касае се за наказателна отговорност на четири лица - две от които са български граждани, две са украински граждани, придобили статут на български граждани

Прочетете повече прочетете повече

Бивш ПП общински съветник: Лена Бориславова беше на оперативките за София. Редовно говореше с Барбутов, той не действа с

Вчера до късно ПП заседаваха, след което обявиха, че засега Асен Василев остава единствен председател на ПП и че през есента ще проведат избори за нови контролни органи

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени