ЕЦТП: Колата на НСО с Кирил Петков се е движила с близо 140 км/ч при катастрофата, в която загина човек

Ако автомобилът на НСО се е движел със скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално

Катастрофата на кола на НСО в Аксаково
Катастрофата на кола на НСО в Аксаково Източник: БГНЕС

Автомобилната катастрофа на 16 май, когато кола на Националната служба за охрана причини смъртен случай край Аксаково, се дължи на липсата на видимост, висока скорост и лоша преценка, пише в доклад на Европейския център за транспортни политики. Катастрофата стана по пътя Варна - Добрич в района на Аксаково. Загина шофьор, излизал от път без предимство, а жена му бе оперирана заради тежките си травми.

 

Според експертите от Европейския център за транспортни политики най-вероятно лошата преценка на шофьора на НСО е основната причина за настъпването на инцидента, като автомобилът се е движел с "превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната" при условия на ограничена видимост.

 

Независимо от незадоволителното състояние на пътя и организацията на движението катастрофата е можело да бъде избегната, ако автомобилът на НСО се е движел със скорост между 50-70 км/ч. Дори и при скорост 90 км/ч, каквото е ограничението на скоростта в този пътен участък, инцидентът е можело да бъде избегнат или поне да не завърши фатално. Грешка на шофьора е това, че е допуснал да се движи с висока скорост в зоната на кръстовище без видимост, пише в доклада.

 

Шофьорът на блъснатата кола, независимо от това, че е бил на път без предимство, по всяка вероятност не е видял идващия срещу него автомобил. Той е бил ударен, след като вече е бил навлязъл в средата на кръстовището. Дали е бил спрял или не на знак "Стоп" няма никакво значение, защото при видимост от 53 м и връхлитащ го автомобил с над 140 км/ч шансът да се избегне този инцидент е бил под 1%, посочват експертите в доклада.

 

Вината за инцидента трябва да се разглежда от всички възможни страни, без да се прехвърля изцяло на най-удобния виновен, а именно починалия при инцидента водач. Обвинението срещу него няма да предотврати бъдещи подобни инциденти, напомнят експертите от центъра за транспортни политики.

Още от "Варна"

Второто издание на лятната изследователска школа за софтуерни разработчици SofTIS Summer Camp ще се проведе от 13 до 15

SofTIS Summer Camp е иновативен формат, който свързва науката и практиката в сферата на софтуерното инженерство, с фокус върху стимулиране на сътрудничеството между академичната общност и ИТ сектора

Прочетете повече прочетете повече

Прокурор Жасмина Колева от Районна прокуратура - Варна се включи в инициатива на Община Вълчи дол и разговаря с ученици

Ученици от различни училища, намиращи се на територията на община Вълчи дол, се включиха в различни ролеви игри, които ги провокираха да влязат в различни образи и да разсъждават върху различните гледни точки на една и съща ситуация

Прочетете повече прочетете повече

Вицепремиерът Гроздан Караджов: Ще привлечем частен инвеститор, който да развива пристанищните терминали Варна-запад и В

Вицепремиерът и министър на националната икономика на Казахстан Серик Жумангарин коментира, че в момента повече от 60 предприятия с български капитал успешно работят в Казахстан

Прочетете повече прочетете повече

Евродепутатът Емил Радев ще награди победителите в ученически конкурс по повод Деня на Европа

По традиция учениците участват в конкурса в две категории – есе и кратко видео, споделяйки своята визия за обединена Европа и предизвикателствата пред нея

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени