Във връзка с изпълнението на Проект № BGLD-2.003-0013 "Създаване на Майчини центрове за подобрено включване на уязвими групи в община Ботевград и община Мездра" по Програма "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи", финансирана чрез Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021 г.,
ОБЩИНА МЕЗДРА
обявява подбор за следните длъжности:
МЕДИАТОР - 1 работно място на 8-часов работен ден.
Организация на работа:
Длъжността се разкрива към община Мездра.
Медиаторът се назначава на трудов договор на пълно работно време по чл. 68, ал. 1, т. 2 от Кодекса на труда за срок до 30.04.2024 г.
Основна цел на длъжността:
• Подпомага изпълнението на Проект № BGLD-2.003-0013 "Създаване на Майчини центрове за подобрено включване на уязвими групи в община Ботевград и община Мездра".;
• Подкрепя изпълнението на местните политики за повишаване на качеството и обхвата на предучилищното образование.;
• Медиаторът е посредник между семействата, местните общности, децата от 0 до 6 г. и Майчиния център, допринасящи за повишаване на качеството на живота, социалното включване и ранното детско развитие на деца от уязвими групи, като съдейства за включване и мотивиране за участие на родители и деца. Проследява пълноценното включване на родителите и местната общност в развитието на ранното образование социализацията и интеграцията.;
• Медиаторът работи за разрешаването на наличните образователни, културни и социални проблеми на децата от 0 до 6 г., на техните родители и на общността.
Области на дейност:
• Подпомага организацията и осъществяване дейности за формиране на родителски умения и работата с деца в Майчиния център.;
• Подпомага развитието на уменията за справяне със социалната изолация, културните различия и икономическите проблеми на уязвимото население чрез създаване на съвременни условия за развитие и обучение на децата (0-6 г.).;
• Дейността на медиатора е свързана с насърчаване на децата от 0 до 6 г. и на техните родители от общността, в т. ч. и представители на уязвими групи, за включване в инициативи и дейности по проекта свързани с дейностите планирани в проекта, както и създаването на здравословни навици за живот и развитие.;
• Медиаторът по проекта ще извършва мобилни услуги в рамките на предвидените дейности и в другите населени места в община Мездра където са идентифицирани лица от целевите групи по проекта.;
• Подпомага дейности за определяне специфичните нужди на децата от 0-6 г.;
• Провеждане на работа на терен - откриване на случаи, установяване на първоначален контакт с представители на целевите групи, поддържане на връзки, информиране, ориентиране, посредничество.;
• Разпространение на информационни и образователни материали сред целевите групи.;
• Съдействие за провеждане на информационни срещи за предоставяне на услугите в Майчиния център.;
• Придружаване на децата до услугата след писмено съгласие на родителите.
Минимални изисквания за заемане на длъжността:
• Образователна степен - завършено средно/ висше образование.;
• Да са български граждани.;
• Професионален опит - не се изисква.
Специфични изисквания за заемане на длъжността:
• Познаване на културните и социалните проблеми на етническите малцинства, в т. ч. и на ромската общност.;
• Умения за работа с компютър - Microsoft Word, Microsoft Excel, Internet.;
• Принадлежност към местна уязвима етническа общност.;
• Владеене езика на общността - ромски.;
• Наличие на опит в извършване на сходен вид дейности е предимство.
СОЦИАЛЕН РАБОТНИК - 1 работно място на 8-часов работен ден.
Организация на работа:
Длъжността се разкрива към община Мездра.
Социалният работник се назначава на трудов договор на пълно работно време по чл. 68, ал. 1, т. 2 от Кодекса на труда за срок до 30.04.2024 г.
Основна цел на длъжността:
• Подпомага изпълнението на Проект № BGLD-2.003-0013 "Създаване на Майчини центрове за подобрено включване на уязвими групи в община Ботевград и община Мездра".;
• Подкрепя изпълнението на местните политики за повишаване на качеството и обхвата на предучилищното образование.;
• Социалният работник проучва и анализира индивидуалните потребности на целевите групи.;
• Насочва потребителите към подходящите за тях услуги и специалисти.;
• Съдейства за включване и мотивиране за участие на родители и деца в дейностите по проекта.;
• Социалният работник работи за разрешаването на наличните образователни, културни и социални проблеми на децата от 0 до 6 г., на техните родители и на общността.
Области на дейност:
• Организира и осъществяване дейности за формиране на родителски умения и работата с деца в Майчиния център.;
• Провеждане на работа на терен - откриване на случаи, установяване на първоначален контакт с представители на целевите групи, поддържане на връзки, информиране, ориентиране, посредничество.;
• Оценка на потребностите на конкретните целеви групи, с които работи - дефиниране на проблемите, конкретните нужди и оплаквания, рисково поведение.;
• Работа със семейството по отношение на мотивиране за включване и участие на детето в услугата Майчин център.;
• Участие в посещенията, заедно с децата и родителите, на общообразователните училища с цел запознаване с началните учители и учебната обстановка.;
• Участие в подготовката и провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта.
Минимални изисквания за заемане на длъжността:
• Образователна степен - завършено средно/ висше образование.;
• Да са български граждани.;
• Професионален опит - не се изисква.
Специфични изисквания за заемане на длъжността:
• Познаване на културните и социалните проблеми на етническите малцинства, в т. ч. и на ромската общност е предимство.;
• Умения за работа с компютър - Microsoft Word, Microsoft Excel, Internet.;
• Наличие на опит в извършване на сходен вид дейности е предимство.
Необходими документи за кандидатстване:
• Писмено заявление за участие по образец.;
• Автобиография (СV).;
• Копие от документ за завършено средно/ висше образование.;
• Декларация за съгласие за събиране, използване и обработване на лични данни, за нуждите на проекта.
Подаване на документи:
В срок от 24.10.2022 г. до 17:00 ч. на 28.10.2022 г. (вкл.) кандидатите могат да подават Заявление до Кмета на общината по утвърден образец с приложените към него документи в стая 211 и стая 212 на община Мездра.
Документи за кандидатстване може да намерите на сайта на община Мездра в Секция "Обяви": https://www.mezdra.bg/?p=63382
Ред за провеждане на подбора:
1. Подбор по документи - 31.10.2022 г.
2. Събеседване с одобрените по документи кандидати - 03.11.2022 г.
До участие в събеседването се допускат кандидати, които са представили всички необходими документи в срок и представените документи удостоверяват изпълнението на изискванията.
След приключване на работата си комисията изготвя протокол с резултатите от интервюто и списък с класираните кандидати за съответната длъжност. Списъкът се публикува на интернет страницата на Община Мездра: www.mezdra.bg.