Ограничава се движението на тежкотоварни камиони над 12 тона по третокласния път Горна Кремена - Роман

Програмата на Агенция "Пътна инфраструктура" предвижда изграждането на нов мост на мястото на съществуващия зидан каменен мост в с. Горна Кремена

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ)
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Източник: Zonanews

Считано от 10 октомври 2023 г., се ограничава движението на тежкотоварни автомобили над 12 тона по третокласния път III-103 Горна Кремена - Роман, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Причината: влошеното състояние на мостовото съоръжение в село Горна Кремена и на пътната настилка на обходния маршрут по общинската пътна мрежа между селата Горна Кремена и Долна Кремена.

 

Тежкотоварният трафик в посока Монтана се пренасочва по път I-3 Златна Панега - Луковит - Долни Дъбник и по път II-13 Бяла Слатина - Борован и Монтана. До ограничаване на движението на камионите над 12 тона по третокласния път Горна Кремена - Роман се стигна в резултат на  предприетите съвместни действия от страна на Община Мездра и на Общински съвет - Мездра, с цел промяна на определените от АПИ обходни маршрути за тежкотоварни автомобили във връзка с въведената временна организация на движението поради строителството на скоростния път Мездра - Ботевград.

 

АПИ лого
АПИ лого Източник: АПИ

От пътната агенция припомнят, че заради модернизацията на път I-1 Мездра - Лютидол от началото на м. юни т. г. е спряно движението по участък от първокласния път и трафикът беше насочен по обходни маршрути.

 

Алтернативните маршрути за превозните средства над 3,5 тона са:

• път II-15 Враца - Борован - II-13 Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ "Хемус" и обратно;

• път II-13 Крапчене - Стубел - Криводол - Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ "Хемус" и обратно.

 

Спирането на движението по участъка от път I-1 Мездра - Лютидол и пренасочването на трафика по алтернативни маршрути създава неудобства и за шофьорите, и за жителите на населените места, уточняват от АПИ Ограничаването на движението обаче е необходимо за безопасното извършване на строителни работи и разширяване на трасето от първокласния път.

 

Апелът към шофьорите е да проявят разбиране и търпение, да карат внимателно, със съобразена скорост, да спазват стриктно пътната сигнализация и да не предприемат рискови изпреварвания, с които да застрашат безопасността и живота на всички пътуващи.

 

Програмата на Агенция "Пътна инфраструктура" предвижда изграждането на нов мост на мястото на съществуващия зидан каменен мост в с. Горна Кремена. На 24 март т. г. АПИ обяви обществена поръчка по Закона за обществените поръчки за избор на изпълнител на проектирането и строителството (инженеринг) на съоръжението, а на 2 май т. г. и за строителен надзор.

 

В поръчката за проектиране и строителство на първо място е класиран участникът ДЗЗД "КРЕМЕНА БИЛД", с ценово предложение от 333 000 лв. без ДДС. На 25 август 2023 г. в АПИ е постъпил писмен отказ за сключване на договор за изпълнение на поръчката, с оглед на което е издадено ново решение от 31.08.2023 г. за определяне на изпълнител - втория класиран участник "ГАРАНТ-90-ЦОНЕВ И СИЕ" ООД, с предложена цена 349 736 лв. без ДДС. За изпълнител на строителния надзор е определен "Пътинвест-инженеринг" АД. Стойността на услугата е 49 500 лв. без ДДС и през м. септември е подписан договорът.

 

До средата на м. октомври т. г. предстои да бъде подписан договор с избрания изпълнител за проектиране и строителство на съоръжението. В момента се разглеждат представените документи от изпълнителя. Проектантските работи е предвидено да се изпълнят за 60 дни в 3 междинни етапа, като срокът спира да тече в края на всеки междинен етап. Прогнозният срок за реализиране на строителството е 60 дни.

Още от "Враца"

Последни новини

Най-четени