Проектът за изграждане на Общински център за услуги и информация на гражданите е реализиран от Община Мездра през 2002 г. по Програма "Подобряване обслужването на гражданите” на Фондация за реформа в местното самоуправление (ФРМС). Той е изграден с финансовата подкрепа на Американската агенция за международно развитие - ААМР (United States Agency for International Development - USAID), както и с експертната и техническа помощ на ФРМС.
За целта ААМР предоставя безвъзмездно 29 000 лв., с които е закупена модерна компютърна и копирна техника, специализиран софтуер и др., а Община Мездра инвестира повече от 80 000 лв. собствени средства за преустройство на помещенията и функционално офис оборудване.
Общинският център за услуги и информация на гражданите, понастоящем Център за административно обслужване (Administrative Service Center), е открит официално на 1 ноември 2002 г. Лентата на новата придобивка прерязват кметът на община Мездра Иван Аспарухов, Том Потоцки - старши съветник "Местно самоуправление" в ААМР, и Гинка Капитанова - изпълнителен директор на ФРМС. Поздравителен адрес изпраща Президентът на Република България (2002-2012 г.) Георги Първанов.
Поставени цели и постигнати резултати с разкриването на центъра:
• подобряване на качеството и увеличаване на броя на административните услуги, предоставяни на гражданите от Община Мездра;
• оптимизиране на процеса за извършване на услугите чрез отделяне на дейностите по предоставянето им от оперативните и управленски дейности на Общинската администрация (ОбА);
• намаляване на времето за предоставяне на конкретните услуги и създаване на възможност за комплексно обслужване на потребителите;
• внедряване на съвременни информационни технологии при административното обслужване на гражданите;
• стимулиране на прозрачността в работата на ОбА и намаляване нивото на бюрокрация;
• подобрена координация между отделните звена в ОбА;
• по-ефикасни и ефективни механизми за комуникация и обратна връзка с потребителите на административни услуги.
В Център за административно обслужване (ЦАО) се предлагат повече от 150 вида административни услуги по гражданско състояние и гражданска регистрация, общинска собственост, териториално-селищно устройство, кадастър и регулация, стопански и социални дейности, търговия, транспорт, туризъм и др. В него функционират следните гишета за административни услуги:
• Каса "Местни данъци и такси",
• Каса "Общински приходи",
• Гише №3 "ТСУ и общинска собственост",
• Гише №4 "Социални дейности",
• Гише №5 "Търговия, транспорт, туризъм и гише на предприемача",
• Гише №6 "Гражданско състояние",
• Гише №7 "Административни и технически услуги",
• Гише №8 "Деловодство и информация".
Центърът за административно обслужване се намира на партерния етаж в сградата на Община Мездра.
Адрес: Мездра 3100, област Враца, ул. "Христо Ботев" №27.
Работно време: всеки делничен ден от 8:00 до 17:00 часа.
За контакти: тел. 0885 114 607, 0910 920 16 и 0910 921 16, e-mail: mezdracentar@abv.bg
Екип на Център за административно обслужване:
• Цветелина Стоянова - гл. експерт "ЦУИГ",
• Катя Костова - гл. специалист "Деловодство и информация",
• Климентина Иванова - гл. специалист "ТСУ и общинска собственост",
• Йоана Милошева - гл. специалист "Архивар",
• Анюта Маньовска - гл. специалист "Местни данъци и такси",
• Полина Драгановска - гл. специалист "Административни и технически услуги",
• Екатерина Димитрова - мл. експерт "Търговия, транспорт, туризъм и гише на предприемача",
• Анита Митова - мл. експерт "АОН, ГРАО",
• Симона Лалова - гл. експерт "Общински приходи и каса",
• Вивиан Драгостинова - мл. експерт "Социални дейности".